سرنخ های از مسمومیت دانش آموزان به دست آمده است/ مسمومیت دانش آموزان در سه روز متوالی

به گزارش رکنا از کرمانشاه، سردار سرتیپ پاسدار بهمن ریحانی اظهار داشت: در قائله اخیر هفتم اسفند ماه در مدرسه یاسین واقع در محله کارمندان کرمانشاه یک معلم و یک محصل به دنبال استشمام بویی دچار حالت تهوع شدند و در هشتم اسفند در مدرسه شکوفه‌های دانش در شهرک تعاون دونفر و چند معلم بدون استشمام بویی مسموم شدند همچنین در روز نهم اسفند در مدرسه شاهد دو مورد مسمومیت گزارش شد، در مدرسه آیت شعبانی هم ۱۰ نفر مسمومیت اتفاق افتاد و در نهایت در مدرسه دیگری نیز ۱۳ نفر مسموم شدند.

وی افزود: برخی از این افراد بویی شبیه گاز را استشمام کردند که در کرمانشاه سرنخ‌هایی دنبال شده البته امروز هم آموزش و پرورش در مدرسه‌ای قرصی در حالت تصعید کشف کرده که مورد آزمایش قرار گرفته است.

فرمانده سپاه استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال ۲۰۱۱ نیز همین اتفاقات برای برخی کشورها نظیر افغانستان رخ داد، گفت: قطعا عواملی منجر به وقوع این رخدادها شده که فضای هراس را برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها ایجاد کند.

ریحانی عنوان کرد: در موضوع مسمومیت دانش‌آموزان دست‌های پشت پرده در کار است اما بخش فراوانی از موضوع، ایجاد فضای ترس و جنگ روانی است در واقع به دلیل اینکه دختران ضعیف‌تر هستند و زودتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند و از سوی دیگر دنبال تعطیلی مدارس نیستند این جریان را در مدارس دخترانه طرح‌ریزی کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مباحث مذکور در دست پیگیری است و در آینده هم نتایج آن اعلام می‌شود.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 875188 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟