ماجرای سریالی مسمومیت به خراسان رضوی رسید/ بیش از ۱۰۹ دانش آموز دختر مسموم شدند

به گزارش رکنا از مشهد، حسین محمدزاده مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص مسمومیت دانش‌آموزان در استان اظهار کرد: در مشهد مدرسه بشری و نجمه در ناحیه ۴، مدرسه صداقت و تدین در ناحیه ۱ و یک مدرسه در ناحیه ۵ دچار مسمومیت شدند که این ناحیه در حال بررسی است.

وی افزود: ۳۰ نفر در ناحیه ۱، ۲۵ نفر ناحیه ۴ و ۴ نفر در ناحیه ۵ دچار مسمومیت شدند که طبق آخرین گزارش مشکل خاصی ندارند.

محمدزاده بیان کرد: در سبزوار ۲ دانش‌آموز در مدرسه عترت مشکوک به مسمومیت هستند که بستری نشدند و وضعیت در حال بررسی است. در نیشابور دانش‌آموزان ۲ مدرسه دچار مسمومیت شدند. در کاشمر نیز ۲ نفر علائم داشتند که وضعیت در حال بررسی است.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص وضعیت ترخیص یا بستری این دانش‌آموزان گفت: همکاران را برای بررسی فرستادیم و قرار است به ما خبر دهند.

مسمومیت ۵۰ دانش آموز در یک مدرسه دخترانه نیشابور

مدیر اداره آموزش‌وپرورش نیشابور نیز در خصوص این اتفاق گفت: امروز صبح به ما اطلاع دادند تعدادی از دانش آموزان مدرسه دخترانه بقراط حالشان بهم خورده و مساعد نیست.

سیدمهدی قاضی اظهار داشت: بلافاصله با هماهنگی‌های انجام شده نیروهای اورژانس در مدرسه مستقر شدند‌ و تعدادی از این دانش آموزان که دچار بی حالی و سرگیجه بوده و واقعا حال خوبی نداشتند به بیمارستان منتقل شدند. 

وی با بیان اینکه تعدادی از دانش‌آموزان نیز به لحاظ جو روانی و نگرانی و اظطراب دچار استرس شده بودند و مورد خاصی نداشتند، اظهار کرد: از حوزه‌های مختلف شهرستان مسئولان در مدرسه حضور دارند و موضوع در حال بررسی است و به محض اینکه موضوع خاصی تایید شود و به یک نتیجه جامع در مورد علل این حادثه برسیم حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

قاضی عنوان کرد: خانواده ها نگران نباشند و مورد خاص و نگران کننده‌ای نیست و دانش آموزانی که به بیمارستان منتقل شدند بر اساس چیزی که پزشکان می‌گویند مورد خاصی ندارند و از بابت احتیاط و محکم‌کاری به بیمارستان منتقل شده‌اند و حال عمومی همه دانش آموزان خوب است و مشکل خاصی نداریم. 

وی اعلام کرد: در جریان حادثه مسمومیت تعدادی از دانش‌آموز از دبستان پسرانه بقراط سه نفر و دبیرستان دخترانه بقراط ۳۴نفر و در کل ۳۷نفر به اورژانس منتقل شده و ۲۰ نفر هم به صورت سرپایی درمان شدند و حال عمومی همه دانش‌آموزان خوب است.

به گفته تعدادی از دانش‌آموزان روز گذشته در اواخر ساعات کاری بویی در این مدرسه منتشر شده بود که بلافاصله دانش‌آموزان به حیاط منتقل می‌شوند و امروز هم دوباره با انتشار این بو حال تعدادی از دانش‌آموزان به هم‌ می‌خورد.

به گفته آن ها با انتشار بویی شبیه پیاز در فضای کلاس‌ها آنان دچار سوزش گلو، تنگی‌نفس و سرگیجه شده و تعدادی غش کردند و دانش‌آموزان حادثه دیده با سه دستگاه آمبولانس و یکدستگاه اتوبوس آمبولانس به اورژانس منتقل شدند و از این تعداد حال پنج نفر وخیم بود.

کدخبر: 874967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟