تولید برق در استان لرستان از هزار مگاوات هم بالاتر خواهد رفت

به گزارش رکنا از لرستان؛ زیویار در این  مراسم که با حضور دکتر رمضانی ،معاونین عمرانی و اقتصادی استانداری، نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی و فرماندار دورود برگزار شد، در سخنانی ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک شعبان، تصریح کرد:  کلنگ زنی‌ این پروژه مهم را به منظور خدمت رسانی به مردم عزیز لرستان و سایر هم میهنان به فال نیک می‌گیریم و اگرچه بخشی از ظرفیت این نیروگاه بمنظور تامین انرژی در حوزه اشتغال شهرستان دورود است، اما در فرآیند کلی برای کل کشور تولید انرژی می‌کند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در شهرستان دورود ظرفیت‌های صنعتی فراوانی وجود دارد و در مقطعی این شهرستان قطب اول در حوزه صنعت لرستان به حساب می‌آمده، عنوان کرد: بنا به دلایلی در حال حاضر صنایع راکد و نیمه فعالی در شهرستان وجود دارد، و لازم است نهایت تلاش خود را در جهت رفع مشکلات موجود بکار گیریم. 

زیویار با بیان اینکه مردم با حجم بالایی از مشکلات مواجه هستند و در جهت رفع این موانع  همه باید کمک کنند،گفت: زحمت راه اندازی یک صنعت که دچار مشکلات حقوقی می‌شود، از کلنگ زنی یک پروژه و افتتاح آن،  کمتر نیست.

وی با اشاره به صنایع و پروژه‌های نیمه تمام، از جمله مجتمع فولاد ازنا ، صنایع غذائی گهر ، تکمیل پروژه کنار گذر دورود و … ادامه داد: کنار گذر دورود حدود ۲۵ سال است که جز مطالبات شهرستان به حساب می‌آید وامیدواریم در این دوره و اعتباراتی که طبق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان در نظر گرفته شده، زودتر این کنار گذر آماده بهره برداری شود.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای فعال کردن این پروژه هزینه شده و با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

نماینده عالی دولت در استان لرستان با بیان  اینکه بیمارستان در دست احداث شهرستان نیز به طور حتم در دستور کار قرار دارد ، گفت: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته از سوی نماینده محترم  مردم شهرستانهای دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی و  وزارت نیرو، استان لرستان ۱.۵ برابر مصرف خود، انرژی و برق تولید می‌کند.

زیویار افزود: نیروگاه «رودبار» بالغ بر ۴۵۰ مگاوات، نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد که به تنهایی تا ۱۰۰۰ مگا وات قابل ارتقاء است هم به همین اندازه و با توجه به ظرفیت های جدیدی که قرار است ظرف یک سال آینده تکمیل شوند، میزان تولید برق در استان لرستان از هزار مگاوات هم بالاتر خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه استان لرستان در حوزه تولید انرژی ظرفیت های فراوانی دارد و می‌توان در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری کرد، افزود: به طور قطع با تولید انرژی و گسترش نیروگاه ها، صنایع لرستان نیز تحت شعاع قرار گرفته و توسعه می یابند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 874176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟