اقدامات قابل توجهی در زمینه قرآن و عترت در لرستان صورت گرفته است/ کسب رتبه های برتر در جشنواره های فرهنگی کشور

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان ؛ امین رسولی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: در سطح مدارس استان در زمینه قرآن، عترت و نماز پیشرفت قابل‌توجهی را شاهد هستیم و کارهای مهمی را در حوزه ی قرآنی انجام دادیم.

وی با اشاره به اقدامات معاونت پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان در حوزه قرآن، افزود: در استان 14هزار حافظ جزء سی قرآن را در حال آموزش و تربیت داریم و پیرو فرموده مقام معظم رهبری که باید 10 میلیون حافظ را تربیت کنیم ما از مقطع ابتدایی شروع به پایه‌ریزی حفظ قرآن کردیم و الان در گام دوم مرحله دوم اجرای این طرح هستیم که پانزده دارالقرآن ما مجری و محور این برنامه هستند و حفظ قرآن را به‌طور جدی پیگیری می‌کنند که از جانب دانش‌آموزان با استقبال خوبی مواجه شده‌است. 

معاونت پرورشی آموزش و پرورش لرستان به فعالیت‌های حیطه‌ی مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: برای اولین‌بار حدود 300 دانش‌آموز در مسابقات سال‌جاری ما ثبت‌نام کردند و می‌توان گفت کار خوب و نوینی در استان بود و بیش از نیمی از این دانش‌آموزان وارد اجرای مسابقات می‌شوند.

رسولی مباحث اعتقادی و نهادینه کردن نگاه اجتماعی و سیاسی در دانش‌آموزان را از جمله اولویت‌های اجرایی معاونت پژوهشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش لرستان دانست و خاطر نشان کرد: می‌توان گفت این مباحث براساس اتفاقات اخیری که در جامعه رخ داده است بوده و ما بیش‌از 500 نشست جهاد تبیین را در مدارس چه به‌صورت تجمیعی و چه به‌صورت مدرسه‌ای و کارگاهی در سطح استان اجرایی کرده‌ایم، همچنین لرستان کمترین اتفاقات و حواشی را در اغتشاشات اخیر داشته که نتیجه زحمات همکارانم در حوزه معاونت پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اداره فرهنگی، هنری و فضاهای پرورشی 31 کانون فرهنگی تربیتی داریم، بیان داشت: هنرمندان و مربیان مشغول کار تربیتی در سطح استان هستند و 4 اردوگاه تربیتی خیلی خوب داریم که یکی از اردوگاه‌های ما از مصوبات سفر وزیر آموزش‌وپرورش بود و پیگیریم تا به‌عنوان یک اردوگاه برتر دانش‌آموزی بتوانیم از آن استفاده کنیم و محلی برای تفریح و تربیت دانش‌آموزان باشد.

معاونت پرورشی آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: متأسفانه در جامعه امروز ما در بحث اردو و استفاده از فضاهای اردویی عملکرد ضعیفی داشتیم و ما امسال 40 هزار اردوی تربیتی و 40 هزار اردوی راهیان پیشرفت را در سطح استان تا پایان تابستان سال آینده خواهیم داشت که بخشی از این اردوها برگزار شده و مابقی نیز به سرانجام خواهند رسید.

رسولی با تاکید بر اینکه در کانون‌های تربیتی بایستی هر دانش‌آموز یک مهارت را یاد بگیرد، افزود: در کانون‌ها با وجود مربیان و هنرمندان ما به‌خوبی در حال اجرای این طرح هستند و350 اردوی دانش‌آموزی را تابه‌حال با صدور مجوز برگزار کردیم که هدف نیز تقویت روحیه ی همکاری، همفکری و تقویت کار گروهی در دانش‌آموزان بوده‌است. 

وی با اشاره به فضاهای تربیتی زمین فوتبال و والیبال ساحلی اردوگاه آیت‌الله کمالوند که با هزینه‌ای بالغ بر 17 میلیارد تومان از محل اعتبار مجمع خیرین افتتاح شد، گفت: در جهت شناسایی استعدادهای فرهنگی و هنری استان، طرح سکوی ایران قوی را به سبک برنامه عصر جدید که در صداوسیما پخس شد در سطح کانون‌هایمان برگزار کردیم و در24 منطقه استان برنامه خوبی جهت کشف این استعدادها داشتیم. در زمان راه‌پیمایی اربعین حسینی نیز موکب‌های خوبی را راه‌اندازی و برپا کردیم که بازخورد خیلی خوبی داشت. 

معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش لرستان، تشکیل هیئت اندیشه ورز فرهنگی هنری در بحث فرهنگی هنری را یکی از کارهایی مورد قبول دانست و بیان کرد: هنرمندان و اساتید ممتاز کشوری را برای حضور در این هیئت دعوت کردیم و در راستای پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین با نگاه به مقوله ی فرهنگ و هنر، تاکنون با برگزاری 3 جلسه بازخورد خوبی در سطح استان داشتیم. 

رسولی اضافه کرد: برای اولین‌بار در طول چهل سال اخیر مدرسان و اساتید خود را به‌گونه‌ای در مناطق فرستادیم که چهره‌به‌چهره با مربیان، معلمان و معاونین کار فرهنگی انجام دادند یعنی مربیان را برای داوری مسابقات آموزش دادند تا ان‌شاءالله مناطق محروممان نیز در این مقوله بی‌نصیب نباشند.   

وی به پویش سراسری هیس طوری که یک پویش کتاب‌خوانی و یکی از مهم‌ترین کارهای فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش است اشاره کرد و افزود: تا الان رتبه سوم کشور را داریم که بیش از 10هزار دانش‌آموزی که در این پویش شرکت کرده اند و در حال کتاب‌خوانی هستند، استان ما تاکنون رتبه برتر در این پویش سراسری کتاب‌خوانی را به خود اختصاص داده و در چهلمین جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری، لرستان بیش‌از 68رتبه برتر کشوری را توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان کسب کرده‌است، ضمن اینکه در جشنواره پرسش مهر ریاست‌جمهوری11 رتبه برتری و در جشنواره معلمان هنرمند 18رتبه‌ برتری کشوری را بدست آوردیم.               

معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش لرستان عملکرد این دستگاه در 13آبان امسال و راه‌پیمایی 22 بهمن را موفق دانست و خاطر نشان کرد: در بخش اغتشاشات با زبان هنر توانستیم با فعالیت‌های خوب تولید محتوا کنیم که ازجمله آن اجرای سرود، ضبط نماهنگ و تولید فیلم کوتاه بوده و حتی با استقبال وزیر آموزش‌وپرورش روبرو شدیم و مورد تشویق قرار گرفتیم. 

رسولی اضافه کرد: در بحث امور تربیتی نیز واحد امور تربیتی استان برای اولین‌بار در 11 شاخصه ی تخصصی مقام سوم کشور را در ارزیابی عملکرد سالانه استان‌ها توسط اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابر آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش درسطح کشور بدست آورد. .

معاونت پرورشی آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در جشنواره‌های تجارب برتر و الگوی برتر تدریس درس تفکر، سه مقام اول و دو مقام سومی را داشتیم، عنوان کرد: در جشنواره‌های تجارب برتر به میمنت حضور اساتید و فرهنگیان بسیار خوب و با استعداد استان توانستیم مقام دوم کشوری را کسب کنیم.

در بحث سامان‌دهی، سازمان‌دهی و تخصیص ساعت بیش‌از1735 مجوز را برای نیروهای پرورشی گرفتیم اعم از معاونین پرورشی، مربیان امور تربیتی و مشاوران مدارس هستند که با مجوزی که گرفتیم در سطح مدارس مشغول بکار می‌باشند که ما بیش‌از 600 معاون پرورشی، 700 مربی پرورشی و 400 مشاور مدارس را در سطح استان داریم که همگی به‌خوبی مشغول به فعالیت هستند و یک جامعه‌ی آماری بسیار خوب را در سطح استان شاهد هستیم .

در پایان این جلسه معاونت آموزش و پرورش لرستان با توجه به نقش مهم اصحاب رسانه در حوزه های مختلف و تاثیر گذاری آنها در ایجاد فضای مناسب فرهنگی برای دانش آموزان، از مدیر خبرگزاری رکنا تجلیل کرد.

 

شبنم حاتموند / لرستان

کدخبر: 873710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟