واگذاری انشعاب برق غیردائم به واحدهای فاقد مجوز ساخت گیلان + جزییات

به گزارش رکنا از گیلان، محمد تقی مدیرعامل توزیع برق گیلان از امکان واگذاری انشعاب برق غیردائم به واحدهای فاقد مجوز ساخت در داخل محدوده شهر و روستا با اخذ تعهد محضری خبر داد. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه مکاتبات ارسالی از سوی شرکت توانیر و باستناد بند "ی" تبصره 15 قانون بودجه 1401، واگذاری انشعاب برق غیردائم به متقاضیان فاقد مجوز داخل محدوده شهر فارغ از زمان ساخت امکانپذیر است.

مهدیزاده گفت: امورها و ادارات تابعه شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بر اساس دستورالعمل های ارسالی ملزم به دریافت و اخذ تعهد محضری از متقاضیان هستند مبنی بر اینکه واگذاری انشعاب حقی برای مشترک ایجاد نکرده و در صورت تعیین تکلیف قانونی و صدور حکم قانونی مستحدثات توسط مراجع صادر کننده مجوز ( شهرداری، بخشداری، جهاد کشاورزی و ...) انشعاب جمع آوری خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان تاکید کرد: این موارد درکنار دستورالعمل های موجود و ارسالی از سوی شرکت توانیر در خصوص نیرو رسانی به مشترکین از سوی این شرکت اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در خصوص مستحدثات واقع در خارج از محدوده شهرها به استناد قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از آب ، برق و ... آیین نامه مربوطه ، واگذاری انشعاب برق غیر دائم منوط به استعلام (سیماک) از مراجع ذیربط جهت تعیین زمان ساخت بنا میباشد.

مهدیزاده اظهار داشت: امورها و ادرات توزیع برق استان لیست انشعابات غیر دائم واگذار شده تا پایان سال 1401 به شهرداری های مربوطه در منطقه ارسال خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت : با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، نظارت دقیق بر واگذاری این نوع انشعاب از سوی واحدهای ستادی با دقت انجام خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: استفاده از "اپلیکیشن برق من" راهی ساده و راحت برای دریافت خدمات شرکت توزیع برق استان بصورت غیرحضوری و از طریق تلفن های همراه هوشمند می باشد.

مرجان گودرزی /گیلان 

منبع :روابط عمومی توزیع برق گیلان 

 

کدخبر: 871339 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟