نماینده مردم الیگودرز در گفت‌و‌گوی تلفنی با رکنا تشریح کرد/ اقدامات انجام شده در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الیگودرز +فیلم
حجم ویدیو: 37.70M | مدت زمان ویدیو: 00:12:21

محمد خدابخشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار رکنا از لرستان، در تشریح عملکرد خود به عنوان نماینده مردم الیگودرز، اظهار داشت: با توجه به بررسی‌هایی که انجام داده بودم و وسعت شهرستان و صعب‌العبور بودن مناطق زیادی از حوزه انتخابیه، پیگیر بودم که یک برنامه کارشناسی شده را برای حل مشکلات حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دنبال بکنم.

وی با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های هدف خود، افزود: از جمله این طرح ها، طرح جاده الیگودرز به مسجدسلیمان بود که با احداث این جاده روستاها، چه روستاهایی که به‌صورت مستقیم در مسیر جاده هستند و چه به‌صورت آنتنی که در این مسیر هستند مشکل راه دسترسی‌شان حل می‌شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ضمن این‌که این طرح به‌عنوان یک طرح توسعه‌ای تعامل الیگودرز را با استان‌های هم‌جوار افزایش می‌دهد و با توجه به بعد گردشگری که دارد می‌تواند باعث رونق منطقه شود و اشتغال پایدار ایجاد بکند.

خدابخشی تعریف ردیف‌های ملی تحت عنوان جاده گلپایگان _الیگودرز_ امامزاده محمد بن حسن و یک شاخه هم کوهرنگ را یکی از اقدامات خود عنوان کرد و گفت: اولویت اول این منطقه را به جاده الیگودرز_ گلپایگان دادیم، احداث این جاده که جزو تعهدات دولت است نیز مشکل تعدادی از روستاهای شهرستان را که در مسیر این جاده هستند حل می‌کند، علاوه بر کوتاه شدن راه، جنبه گردشگری نیز دارد و باعث تعاملات بیشتر دو شهرستان خواهد شد.

وی ادامه داد: جاده‌ی سومی که تعریف کردیم تحت عنوان جاده‌ی پیر امام (چال امامزاده داوود)به سمت سپیددشت است،این راه مشکل هفتاد تا هشتاد روستا که در دهستان ماهرو هستندرا حل می‌کند و دسترسی‌شان به بخش به مرکزی زز وماهرو یعنی شول آباد را برطرف می‌کند.

نماینده مردم الیگودرز با بیان اینکه همه این اقدامات در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده است گفت: این اقدامات به مسئولین استانی کمک می‌کند تا بخشی از مشکلاتشان در حوزه راه حل شود.

  خدابخشی ایجاد پنج راهدارخانه را در مناطق صعب‌العبور یکی دیگر از اقدامات خود دانست و بیان داشت: توزیع این راهدارخانه‌ها در مناطق صعب‌العبور به‌گونه‌ای است که بخشی از مشکلات این مناطق را حل می‌کند و اگر با ماشین‌آلات بیشتری تجهیز شوند قطعاً خیلی مؤثرتر خواهند بود.

وی با اشاره به مناطق احداث این راهدارخانه‌ها،  گفت: یکی از این راهدارخانه‌ها در مرگسردر مرکز دهستان ماهرو، یکی در گردنه گله با دوش، یکی دربزنوید، یکی در چاله شیر در مسیر امامزاده محمد بن حسن و یکی هم در گردنه فرسش احداث شده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس اضافه کرد: این بخش از کار به واسطه رایزنی‌هایی بود که با اداره حمل‌ونقل جاده‌ای کشور انجام دادم و این راهدارخانه‌ها را ساختیم، درواقع این‌ها را من پیگیری کردم که انجام‌شده و کمکی به مسئولین استانی بوده است.

خدابخشی با بیان اینکه اعتباراتی خارج از استان با رایزنی‌های زیادی که انجام داده‌ایم گرفتیم، افزود: به آسفالت راه‌های روستایی و تعریض راه‌های روستایی کمک کردیم، همین‌طور در 2 هفته اخیر نیز 19 کیلومتر از این جاده‌ها آسفالت شد، این‌ها کار قابل‌توجهی است که انجام‌شده و مشکلات بسیار زیادی از روستاها را حل کرده است، در واقع از جاده دسترسی آسفالته با این امر بهره‌مند شدند.

وی به ارتقا اداره راهداری الیگودرز به معاونت اداره کل استان اشاره کرد و گفت: من از ظرفیت‌ سفر ریاست‌جمهوری استفاده کردم، مصوباتی گرفتم مبنی‌بر ایجاد اداره کل راهداری در شهرستان الیگودرزکه نهایتاً موافقت شد تا اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای الیگودرز را بپذیرند، اینکه پست‌های سازمانی بدهند وتشکیلات را گسترده‌تر کنند بدین معنی است که وقتی تشکیلات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای الیگودرز گسترش پیدا بکند، نیروی انسانی و ماشین‌آلات بیشتری در اختیار ما قرار می‌گیرد و اختیارات بیشتری داشته باشیم که اینگونه بتوانیم مشکلات موجودر شهرستان الیگودرزرا راحت‌تر حل کنیم و ما پیگیر این موضوع هستیم و در حال اجراست که اگر به‌طور کامل اجرا بشود مشکلات حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان الیگودرز حل می‌شود.

شبنم حاتموند/ لرستان

 

کدخبر: 870638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟