انتقاد شدید به عملکرد ضعیف ستاد بحران و راهداری استان  لرستان در بازگشایی راه‌های روستایی + فیلم
حجم ویدیو: 37.88M | مدت زمان ویدیو: 00:06:25

محمد خدابخشی در گفت‌و‌گوی تلفنی با خبرنگار رکنا از لرستان، اظهار داشت: وقتی که من پیگیری می‌کنم و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای می‌گوید برای شهرستان الیگودرز ماشین آلات بفرستیم، مدیر استان باید از این موضوع استقبال کند و وقتی چنین اتفاقی می‌افتد مدیر استان باید این موضوع را به یک فرصت تبدیل کند و ضمن این‌که مشکلی که به‌وجودآمده را حل کند، مشکلات دیگری را نیز در کنارش حل کند!

وی ادامه داد: از نظر من یک مدیر موفق برای استان کم‌تر توسعه یافته‌ای مانند استان لرستان، یک مدیر با چنین ویژگی‌هایی می‌باشد نه این‌که مشکلات را پنهان کند و امکانات و اکیپ‌هایی که قرار است از مرکز بفرستند بگوید لازم نیست و من خودم مشکلات استانی را برطرف می‌کنم! که این امر با امکانات محدودی که در استان دارد برایش قابل جمع کردن نباشد و در نهایت به نارضایتی مردم منجر بشود و اگر نماینده ای انتقاد کرد بگویند پرخاش‌گری کرده‌است ! این کار پسندیده‌ای نیست من نه به‌دنبال مچگیری هستم ونه به دنبال اذیت کردن، من خودم را پشتیبان دستگاه‌های اجرایی برای توسعه استان می‌دانم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با بیان اینکه من به‌عنوان نماینده یک ظرفیتی دارم و این ظرفیت را در کنار مسئولین برای توسعه استان استفاده میکنم، تاکید کرد: آمار و اطلاعات همیشه مبنای تصمیم‌گیری درست است، اگر آمار به‌درستی به مسئولین ملی انعکاس داده نشود در تصمیم‌گیری‌ها نتیجه مناسبی نخواهد داشت و تصمیم‌گیری درستی نخواهد بود.

نباید مشکلات را پنهان کرد و روی مشکلات سرپوش گذاشت ! مشکلات را همان‌گونه که هست باید انتقال داد و از ظرفیت مسئولین و دستگاه‌های ملی برای کمک به استان استفاده کرد و این یک بخش قضیه بود که مربوط به راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

خدابخشی به عملکرد ضعیف مدیریت ستاد بحران است پرداخت و گفت: مدیریت بحران وقتی مصاحبه‌ای انجام می‌دهد باید با اشراف کامل مصاحبه کند و وقتی برادر ما مصاحبه‌ای انجام داد و گفت این تعداد راه روستایی باز شده و فقط گردنه گله با دوش بسته مانده است! من به‌عنوان نماینده تنها شخصی هستم که از پایین‌ترین لایه‌های جامعه دارای ارتباط مستقیم هستم تا بالاترین سطح و به‌هرحال این ارتباط وجود دارد. وقتی مردم این مصاحبه را دیدند و در حال پخش بود، افراد زیادی به من اطلاع دادند که ما جاده دسترسی‌مان بسته است و این چندمین روزی‌ست که بسته باقی‌مانده و این چه مصاحبه‌ای است؟ شما چه ما نماینده‌ای هستید که پیگیر مشکلات مردم نیستید؟ و بنده هم بالاجبار باید نسبت‌به این موضوع واکنش نشان بدهم و باید تبیین بکنم، هم برای مسئولین و هم برای مردم ، و این نتیجه‌اش آن مصاحبه ای شد که انجام دادم! 

وی با انتقاد از ارائه آمارهای خلاف واقع مدیران، افزود: مدیران ستاد بحران استانداری و راهداری استان به الیگودرز آمدند و من از زحماتشان تشکر می‌کنم، ستاد مدیریت بحران را در الیگودرز تشکیل دادند، پیگیری کردند و گفتند تعدادی از روستاها مشکل‌شان حل شده، قطعاً تعدادی حل شده و اگر تلاشی می‌کنند بنده خواهشم این است که آمار درست ارائه بدهند و اگر تعدادی از روستاها هم مشکلشان حل نشده دقیقاً همان تعداد را ارائه بدهند، بزرگ‌نمایی نکنند ! کاری که انجام‌شده بسیار باارزش است و اما در رابطه با جایی‌که کاری انجام‌نشده گزارش نکنند، چون بالاخره این اخبار انعکاس پیدا می‌کنند! من امروز در تماسی که با فرماندار داشتم از ایشان خواستم تا محورهایی که بازگشایی شدند رابه من اطلاع بدهد و من پیگیری کردم متوجه شدم یک تعدادی از محورها بازشده و یک تعدادی هنوز باز نشده است، آن‌هایی که باز شده من از مسئولین مربوطه تشکر می‌کنم و آن‌هایی که هنوز مسدود هستند و به این آمار اضافه شده اند و اطلاع دادند که باز نشده است ،من از مسئولین مربوطه خواهش می‌کنم که جدیت به خرج بدهند و همان‌گونه که اعلام کرده‌اند جاده‌ها باز باشد تا مردم بتوانند استفاده کنند. 

شبنم حاتموند/ لرستان

 

کدخبر: 870429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟