آغاز درآمدزایی برای خانواده نیازمند با نور خورشید

به گزارش رکنا از قزوین، با حضور فرماندار بوئین زهرا طرح اشتغال خانگی تولید برق از انرژی خورشیدی در روستای ابراهیم آباد از توابع رامند بوئین زهرا به بهره برداری رسید.

فرماندار بوئین زهرا در این مراسم بیان کرد: بار دیگر شاهد خدمت رسانی نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) هستیم، خدمتی که برای رفع مشکلات مردم است.

محمد ادیب رامندی ادامه داد: خدمت به مردم راه اصلی انقلاب است و با این روش است که مسولان به وظیفه خود عمل می کنند البته در این دولت تأکید ما بر خدمت هرچه بیشتر و بهتر به مردم است.

در ادامه رئیس کمیته امداد رامند عنوانکرد: یکی از روش های توانمندسازی محرومان و نیازمندان اشتغال زایی خانگی است که براساس توانایی فرد و نیاز بازار این طرح های پیشنهاد و پیگیری می شود.

هادی ابراهیمی گفت: در میان طرح های مختلف اشتغال زایی، طرح تولید برق از انرژی خورشیدی در نقاط مختلف استان قزوین اجرا شده است که در بخش رامند نیز توفیق پیدا کردیم این طرح را اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح مزایای زیادی دارد چراکه به سیاست تولید برق پراکنده کمک می کند همچنین دارای آلودگی زیست محیطی نیز نبوده و برای خانواده هایی که توانایی کار ندارند، مناسب است، همچنین اجرای این طرح اشتغال زایی برای زنان سرپرست خانوار که نیاز است در کنار فرزندانشان حضور بیشتری داشته باشند نیز مناسب است.

در این طرح که امروز شاهد بهره برداری از آن هستم کمیته امداد ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۷۰ میلیون تسهیلات به این زوج مسن اعطاء کرده که اقساط تسهیلات از محل فروش برق کسر می شود. البته واحد مسکونی حاضر که ط ح اشتغال زایی تولید برق از محل انرژی خورشیدی اجرا می شود، در سال ۱۳۹۸ برای این زوج ساخته شده است. برق تولیدی این گونه منازل ب اساس قرارداد منعقده مددجو و شرکت برق، از سوی این شرکت خریداری می شود

رئیس کمیته امداد رامند خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) سیاست توانمندسازی مددجویان را در دستور کار خود دارد که در این میان اشتغال زایی خانگی از اولویت جدی برنامه هاست.

وی در خصوص این طرح یادآورشد: در این طرح خانواده مددجو در قراردادی که با شرکت برق منعقد می کند، برق تولید را به شرکت برق فرخته و اقساط تسهیلات اجرایی این طرح از محل فروش برق تأمین می شود.

 

منبع : روابط عمومی کمیته امداد

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 868754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟