پرداخت ۲۲۰ میلیارد تومان غرامت ‌به کشاورزان /تأکید بر تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ در کوهدشت

به گزارش رکنا از لرستان ؛ سید عماد شاهرخی در نشست با معاون وزیر جهاد کشاورزی که در محل فرمانداری شهرستان کوهدشت برگزار شد، عنوان کرد: در کوهدشت چند ایستگاه پمپاژ عمده و مهم داریم که در سه حوزه کوهدشت، رومشکان و پل‌دختر است.

وی با بیان اینکه ما در کوهدشت و رومشکان ظرفیت‌های بی بدیلی‌‌ را در حوزه کشوری داریم، گفت: از سنوات قبل یک سری اقدامات در حوزه ساخت ایستگاه‌های پمپاژ انجام دادیم  اما به دلیل نبود اعتبار نیمه کاره و بلا تکلیف  رها شده‌اند.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در حاشیه رودخانه شهرستان رومشکان پنج هزار هکتار زمین داریم که استعداد تبدیل به اراضی آبی را دارند.

شاهرخی با اشاره به اینکه ما در حوزه آب با مشکل مواجه هستیم، عنوان کرد: متاسفانه در دشت کوهدشت بیشترین فرونشست را با ۹ متر داریم، 

بنابراین تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ و اجرای آبیاری تحت فشار ضروری است.

 وی بیان کرد : از ۱۶۰ هزار هکتار اراضی که بیمه شده ، چهل هزار هکتار آن مربوط به کشاورزی است.

 شاهرخی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از پرداخت ۲۲۰ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان استان خبر داد و گفت: از ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده به کشاورزان ۲۲۰ میلیارد تومان آن به لرستان اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: این رقم سه برابر اعتباری بود که به کشاورزان پرداخت شده ، کل اعتبار سال گذشته‌ای که به کشاورزان پرداخت شد ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پرداخت ۲۲۰ میلیارد تومانی اعتبار به کشاورزان اتفاقی کم نظیر بود.

مهدی زکی پور / لرستان 

 

 

کدخبر: 867148 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟