مراسم جشن تکلیف دانش آموزان پسر منطقه نظرکهریزی برگزار شد

به گزارش رکنا از هشترود؛ زیداله  رضایی در آئین جشن تکلیف پسران پایه نهم در مدرسه حکمت گفت: جشن تکلیف فرصت طلایی برای آغاز بندگی خدا و در مسیر عبودیت پروردگار قرار گرفتن است.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت نظر کهریزی افزود: دانش آموزان در سن تکلیف با تکالیف الهی نظیر نماز ، روزه ، امر به معروف و نهی از منکر، وظایف خانوادگی، تکالیف اجتماعی و فرهنگی و.. آشنا خواهند شد.

رضایی از نماز به عنوان نماد شکوهمندی از اتصال انسان با خدا یاد کرد و اظهار کرد: افرادی که به سن تکلیف می رسد باید در کنار تمامی اعمال نیکی که انجام می دهند، به نماز توجه ویژه داشته باشند زیرا اعمال انسان در صورتی مورد قبول حضرت حق قرار می گیرد که نماز وی مورد قبول واقع شده باشد.

وی جشن تکلیف را در کنار توجه به ابعاد علمی و دانشی در زمینه گسترش و تقویت بعد معنوی دانش آموزان موثر عنوان کرد و گفت: جشن تکلیف آیین عهد بندی مجدد با خداوند و عید به تمام معنا از نظر مذهبی برای دانش آموزان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی با بیان اینکه جشن تکلیف، آغاز درخشش روح خداپرستی در میان شما دانش آموزان عزیز است، افزود: اگر از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کنند هیچگاه اسیر هوای نفس نمی شوند.

در ادامه حجت الاسلام میرزایی گفت: اگر انسان همزمان با سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کند هرگز اسیر هوای نفس نمی شود.

وی اظهار کرد: سن تکلیف، شروع و سرآغاز تحول و مرحله پراهمیتی در زندگی انسان برای ورود به عالم معنویت است.

میرزایی در پایان اظهار داشت: برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید به شکرانه این نعمت الهی، به فرائض دینی به درستی عمل کرد.

 خبرنگار : اسماعیل رحیمی / هشترود 

کدخبر: 865175 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟