فقط 309 منطقه حفاظت شده در سطح کشور داریم/ از نرم جهانی عقب هستیم

به گزارش رکنا از کردستان؛ علی سلاجقه روز پنجشنبه در سفر یک روزه خود به کردستان در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: 309 منطقه حفاظت شده در سطح کشور داریم، که به طور میانگین 11 درصد از مساحت ایران را منطقه حفاظت شده تشکیل داده این در حالی است که باید 17 تا 21 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص دهد تا به نرم جهانی در این راستا برسیم، بنابراین افزایش سطح مناطق حفاظت شده و ارتقا زیستگاهها از برنامه های مهم سازمان محیط زیست کشور است.

رییس سازمان محیط زیست کشور و معاون رییس جمهور گفت: قطعا در مناطق بکر وزیبای استان کردستان ارتقای سطح مناطق حفاظت شده را خواهیم داشت و این مهم را پیگیری خواهیم کرد.

سلاجقه با بیان اینکه کردستان از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری وضعیت مطلوبی دارد، یادآور شد: بی شک توسعه هم در کردستان هم چون دیگر استان های کشور مشکلاتی را برای محیط زیست ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم کردستان بسیار محیط زیست دوست هستند و این نقطه قوتی برای حفاظت از محیط زیست به شمار می رود.

دکتر سلاجقه اطلاع از وضعیت پرسنل و نظرات، پیشنهادات و مشکلات آنان را برای ارتقا سازمان و بحث های مدیریتی ضروری دانستند.

در این دیدار، کارکنان محیط زیست، به بیان مسائل و مشکلات خود و معضلات محیط زیستی استان پرداختند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور در این دیدارهای خصوصی، با بیان این که برنامه های خوبی برای بهبود وضعیت سازمان محیط زیست از ابعاد مختلف داریم؛ گفت: امیدواریم در سالهای آتی شاهد تحول در همه ابعاد سازمان محیط زیست کشور باشیم.

در ادامه این سفر یک روزه دکتر سلاجقه، طی مراسمی با حضور مدیرکل و همکاران محیط زیست استان و نمایندگان انجمن های زیست محیطی استان، خانه محیط زیست در اداره کل محیط زیست کردستان افتتاح شد.

 دکتر علی سلاجقه در آیین رونمایی از خانه محیط زیست در کردستان گفت، هدف از راه اندازی خانه‌های محیط زیست، گفتگو، هم اندیشی و مشارکت برای چاره جویی ورفع مشکلات و معضلات محیط زیست از طریق جلب مشارکت مردم وجوامع محلی و فعالان محیط زیستی درراستای ارتقاء شاخصهای محیط‌زیستی است.

وی با اشاره به چالش‌های محیط زیستی شهرها مانند مصرف بی رویه آب و انرژی، آلودگی هوا، پسماندها وریزگردها افزود: حل این چالش‌ها و تحقق اهداف محیط زیستی نیاز به مشارکت مسئولانه و داوطلبانه مردم در کنار مسئولیت پذیری سازمانهای ذی ربط دارد که این امر با افزایش و گسترش خانه‌های محیط زیست و جلب مشارکت‌های مردمی امکانپذیر خواهد بود.

وی گفت با اجرایی شدن کامل خانه های محیط زیست روحیه مطالبه گری و محیط زیستی در جامعه تقویت خواهد شد و افراد می توانند در مورد مباحث محیط زیستی شهر، روستا و محله خود،گفتگو و مباحثه نمایند و رفع آنها را از مسئولان خواستار شوند.

 

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 864594 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟