قاچاقچیان کبکهای وحشی ناکام ماندند / محیط بانان مریوانی هوشیارانه عمل کردند

به گزارش رکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان؛ اقبال حمیدی افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان با رصد و شناسایی محل نگهداری کبک ها، با اخذ حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی و بازرسی از منزل یک شکارچی غیرمجاز، ۳۲ قطعه کبک که با قصد قاچاق به کشور عراق کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به اینکه واحد حقوقی این اداره اقدام به تشکیل پرونده در این خصوص و معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی کرده است، اضافه کرد: محیط بانان علاوه بر کبک ها32 قفس چوبی و یک شبکه نگهداری پرندگان نیز کشف کردند.

وی خاطرنشان کرد: پرندگان کشف شده به اداره حفاظت محیط زیست انتقال داده شدند و پس از بررسیهای جسمانی، تغذیه و مراقبت های لازم در زیستگاه های طبیعی این شهرستان رها سازی می شوند.

کبک یکی از پرندگان زیبای خشکی، با اندازه متوسط با طول بدن ۳۲ تا ۳۴ سانتی متر و گستردگی بال ها ۴۷ تا ۵۲ سانتی متر است و بیشتر در مناطق کوهستانی یافت می‌شود. کبک ها ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند؛ در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می آورند کبک ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می کنند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 863080 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟