برنامه های دهه فجر مکتب انقلاب است و رسالت ما تبیین آن ها در حوزه های مختلف به شکل ویژه است

مدیر آموزش و پرورش نظر کهریزی در ابتدای جلسه ،  ضمن تبریک گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش افزود: از اصل های وجودی شورا و مشارکت این است که با هدف تبادل نظر و مشارکت و هماهنگی بخشی بین ارگان ها در شورای آموزش و پرورش گام برداریم.

وی به قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش اشاره داشت و گفت: مشارکت در تصمیم‌گیری‌های حوزه تعلیم و تربیت، سبب رشد و بالندگی آموزش و پرورش بوده و زمینه تحقق جامعه پویا را فراهم نموده است؛ لذا تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در ۲۶ دی ماه سال ۱۳۷۲ از سوی مجلس شورای اسلامی به عنوان یک تجربه موفق در راستای تحقق خردجمعی، مشارکت و نظارت مردم در امر تعلیم و تربیت و بسیج سرمایه‌های محلی تلقی می‌شود.

زید اله رضایی  گفت: شوراهای آموزش و پرورش به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره‌گیری از همه منابع و امکانات برای تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش، تشکیل می شود.

 دبیر شورای آموزش و پرورش بخش نظر کهریزی در ادامه  با تبریک به مناسبت فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بر لزوم اجرای در شان تمامی برنامه های این دهه تاکید کرد.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت نظرکهریزی خاطر نشان ساخت: برنامه های دهه فجر مکتب انقلاب است و رسالت ما تبیین آن ها در حوزه های مختلف به شکل ویژه است.

وی از دهه مبارک فجر فرصتی به عنوان تبیین مبانی و خدمات ارزنده انقلاب اسلامی نام برد و خاطر نشان کرد: باید ضمن ارج نهادن به دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان ها و اهداف عالی انقلاب اسلامی با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی، این اهداف و خدمات ارزنده انقلاب را به شکل ویژه برای دانش آموزان نیز تبیین کنیم.

رضایی ضمن تشریح برنامه های ایام الله دهه فجر بیان کرد: نواختن زنگ انقلاب، غبارروبی مزار شهدای منطقه، تجلیل از ایثارگران و خانواده شهدای منطقه، نصب پوستر شعار دهه فجر در فضای مدارس، ایجاد نمایشگاه در مدارس، برگزاری همایش جهاد تبیین، برگزاری مسابقه کتابخوانی و برگزاری جلسات بصیرتی و گفتمان های انقلاب با محوریت موضوع دهه فجر از جمله برنامه های دهه فجر امسال در مدارس منطقه است.

دبیر شورای آموزش و پرورش نظرکهریزی در ادامه به اهمیت طرح سنجش در پایش دانش آموزان ورودی و در نتیجه ارتقا خدمات آموزشی ویژه به دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: اجرای این طرح همکاری و همدلی نهادهای دخیل و اولیا محترم را می طلبد.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت نظرکهریزی گفت: غربالگری و تعیین جایگاه دانش آموزان باعث جلوگیری از مشکلات در طول سالتحصیلی و پیشگیری از بروز تشدید بیماری های خواهد شد و عامل اصلی در جلوگیری از بازماندگی تحصیلی خواهد بود.

وی افزود: این طرح در مراکز مشکلات ویژه یادگیری و از ۱ بهمن آغاز خواهد شد و تا اواخر سال تحصیلی ادامه خواهد یافت.

رضایی با اشاره به هزینه ۶۰۰ هزار ریالی برای سنجش هر دانش آموز گفت: این پرداخت امسال از طریق درگاه های اینترنتی خواهد بود.

رئیس آموزش و پرورش نظرکهریزی گفت: تکریم اولیا و ارباب رجوع در طرح سنجش مورد تاکید است.

زیداله رضایی با بیان اینکه سنجش سلامت باعث جلوگیری از مشکلات در طول سال تحصیلی می شود گفت: این طرح باعث ارتقای کیفیت آموزشی و جلوگیری از بازماندگی تحصیلی می شود.

این مقام مسئول افزود: در مرحله سنجش کودکان باید انقلابی عمل کرده و در تصمیم های خود دقت اساسی به کار بگیریم چرا که تعیین مسیر زندگی و حتی سرنوشت یک کودک منوط به دقت ما در سنجش آنهاست.

وی گفت: هدف از سنجش دانش آموزان غربالگری است و رویکرد ما در آموزش ابتدایی شناسایی دقیق و مساعدت در حل و فصل مشکلات دانش آموزان عزیز است.

رضایی در پایان از برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در منطقه در اسفندماه خبر داد و افزود: این مسابقات با شرکت ۱۲۱۰ نفر دانش آموز در دو روز متوالی برگزار خواهد شد و نفرات برتر به استان معرفی خواهد شد.

اسماعیل رحیمی / هشترود

کدخبر: 862683 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟