۳۰ درصد مشترکین اصفهانی  پرمصرف هستند/ هوشمند سازی راهکار مدیریت مصرف انرژی

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مدیردفترمدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان درباره اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت مصرف برق در اصفهان افزود: متاسفانه در بخش خانگی هنوز ۳۰ درصد مشترکین اصفهانی  پرمصرف هستند و هر چه میزان مصرف برق بالاتر رود با کاهش سوخت برای صنایع و به تب روی آوری به سوخت های فسیلی روبه رو می شویم .

مرسل صالحی، با اشاره به اینکه ادارات نیز در بخش بهینه مصرف گازباید نهایت دقت را داشته باشند افزود:باید اداره ها و سازمان ها در بحث مصرف برق ، گاز و آب نهایت صرفه جویی را داشته باشند.

وی تاکید کرد:رسالت شرکت توزیع برق شهرستان این است که با خاطیان این موضوع برخورد کند در همین زمینه چنانچه ادارت به دستور العمل های وزارت کشور و اخطار های عملیاتی مشترک شرکت گازوبرق توجه نکنند شاهد قطع گاز و برق خواهند بودو این مسله ترک فعل مدیران هم محسوب می شود .

وی تاکید کرد:باید حداقل ها در بحث مصرف انرژی رعایت شود ؛ادارات باید هوشمند سازی در سیستم های گرمایشی و سرمایشی را انجام دهند که به وسیله سیستم های اتوماتیک و استاندارد بتوانند بحث مدیریت مصرف را به خوبی انجام دهند‌.

باید بحث مدیریت مصرف در بخش خانگی و همه بخش ها نهادینه شود

 وی با اشاره به اینکه بحث مدیریت مصرف برق ،کلا تابستان و زمستان ندارد و باید همیشه به این مسله توجه کرد افزود:باید بحث مدیریت مصرف در بخش خانگی و همه بخش ها نهادینه شود اصناف نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.

مدیردفترمدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان تاکید کرد:در مواردی که توازن در مصرف وجود نداشته باشد پله های فرکانسی شرکت توزیع عمل خواهد کرد و محدوده وسیعی در خاموشی قرار می گیرد .

  وی گفت:مردم باید در مصرف برق در زمستان نیز مدیریت مصرف داشته باشند الگوی مصرف در ایام گرم ۳۰۰ کیلو وات  ودر ایام سرد سال ۲۰۰ کیلو وات است.

صالحی افزود:در برق شهرستان اصفهان یک میلیون  و250 هزار مشترک داریم که ۷۶ درصد خانگی،۱۶ درصد تجاری و ۸ دهم درصد صنعتی هستند.

وی گفت:از جمله اقدامات شرکت توزیع برای صرفه جویی در مصرف برق خاموش کردن یکی در میان  ۶۰ هزار چراغ لاک پشتی برق در شهر اصفهان است که این چراغ ها ربع ساعت بعد از غروب آفتاب روشن و یک ربع قبل از طلوع افتاب خاموش می شوند .

راه اندازی "پویش انرژی همدلی"  برای ترویج مدیریت مصرف

همچنین  مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز خبر ازراه اندازی "پویش انرژی همدلی"  برای ترویج مدیریت مصرف در بین مردم خبر داد و گفت:این پویش با  همکاری شرکت های توزیع برق ،گاز وپخش فرآورده های نفتی در راستای مدیریت مصرف انرژی در بین مشترکان راه اندازی شده است.

سید مجتبی باطنی ، گفت: هر ساله ۵ الی ۶ درصد توسعه مشترکین برق در بخش خانگی را شاهد هستیم و به طور کلی ۱۰ درصد مشترکین توزیع برق اصفهان خانگی هستند .البته در این میان 30 درصد مشترکین خانگی نیز پرمصرف هستند.

وی تاکید کرد:مردم باید توجه داشته باشند که برق انرژی پاک نیست چرا که برای تولید برق سوخت های فسیلی زیادی مصرف می شود ولی انرژی ایمنی می باشد که بلافاصله میتوان آن را قطع کرد واز خسارت جلوگیری نمود.در فصل زمستان مصرف برق در اصفهان ۹۰۰ مگاوات است که طبق دستورالعمل توانیر و وزارت کشور این میزان باید به ۸۰۰ مگاوات بر ق در شهر اصفهان برسد .

راهکارهای مدیریت مصرف برق

وی درباره راهکار های مدیریت مصرف برق دربخش خانگی گفت: در هنگام خرید وسایل برقی نظیر یخچال، ماشین لباسشویی و باید به برچسب مصرف انرژی توجه شود همچنین در ساعات اوج مصرف (۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴ )، از به کار بردن وسایل پرمصرف مانند اتو، ماشین لباسشویی، جارو برقی، بخاری برقی خودداری شود ، برفک زدایی متناوب و تمیز کردن هریکماه یکبار یخچال فریزر، از عوامل مهم در افزایش طول عمر و عدم افزایش مصرف برق وسیله می باشند،استفاده کمترازوسایل تصویری،  . تمیز کردن مرتب لامپ ها و حباب های چراغ ها را دارای اهمیت دانست.

باطنی گفت: ادارات نیزباید به هنگام خروج از محل کار، از خاموش بودن لامپ ها و سایر وسایل الکتریکی دیگر اطمینان حاصل نمایند،همچنین از دستگاه هایی که امکان استفاده بصورت اشتراکی  دارد مانند (چاپگر، فاکس، اسکنر، فتوکپی ) که باعث کاهش مصرف برق می شود استفاده نمایند.

وی ادامه داد: جایگزینی لامپ های LED و کم مصرف با لامپ های رشته ای و هالوژن که کمترین بازدهی را دارند، باعث کاهش هزینه برق مصرفی می شود همچنین نصب درب های اتوماتیک ورود و خروج در مغازه ها و مراکز تجاری، تاثیر زیادی در کاهش تلفات سرما و گرما دارد.

مدیر روابط عمومی توزیع برق اصفهان گفت: سرویس و تعمیر مرتب تجهیزات الکتریکی مرتبط با پمپاژ آب جهت افزایش راندمان، استفاده از استخر و مخزن جهت ذخیره آب برای بهره برداری در زمان اوج مصرف، اصـلاح و افزایش راندمان تجهیزات نصب شده موجود بر روی چاه های کشاورزی، آبیاری در ساعات غیر پیک و غیره از دیگر راهکار ها در بخش صنعت، تجاری و کشاورزی است .

بهمن راعی/اصفهان

 

کدخبر: 862409 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟