مجمع خیرین مدرسه ساز حیات خلوت مدیرکل نوسازی مدارس لرستان/ چرا 2 میلیارد تومان پول مجمع بلوکه شده است؟!

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان،مهدی زکی‌پور_حرکت و توسعه زیر ساخت آموزش و پرورش استان لرستان و تحقق گام دوم انقلاب اسلامی مطابق منویات رهبری، منوط به داشتن فضاهای آموزشی استاندارد می‌باشد که این امر هرگز محقق نخواهد شد جز با کرامت و همت خیرین مدرسه ساز که نقش بسیار مهمی در رفع مشکل فضای آموزشی در کشور دارند و بی‌شک اگر کمک‌های بدون چشم‌داشت آنان نبود چه بسا همچنان بسیاری از مدارس استان هنوز هم چند نوبته بود و شاید هم در بعضی مناطق هیچ مدرسه‌ای ساخته نمی‌شد. در واقع هم‌اکنون در کشور ما بار اصلی مدرسه سازی بر عهده این خیریه‌ها است و تعهدات آنان حتی از دولت نیز فراتر رفته است.

بدون شک یکی از فاکتورهایی که می‌شود خیرین مدرسه‌ساز را جهت احداث، توسعه و تجهیز مدارس پای کار آورد جلب نظر و اعتماد آن‌هاست که در واقع مطمئن باشند پولی را که هزینه می‌کنند صرف مدرسه‌سازی و توسعه فضای آموزشی شود.

اما بنظر می‌رسد این اعتماد نسبت به نوسازی مدارس لرستان بسیار کمرنگ‌تر شده است، از آنجایی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز لرستان عضو حقوقی مجمع خیرین مدرسه‌ساز محسوب می‌شود، مبلغ 2 میلیارد تومان از پول مجمع خیرین مدرسه ساز را به مدت 36 ماه، در بانک قرض الحسنه مهر ایران شعبه ولیعصر عج خرم آباد جهت پرداخت وام های 30 میلیون تومانی به کارکنان نوسازی مدارس مسدود کرده است، مسلما ارزش این پول بعد از پایان مدت و تسویه وام کمتر از ثلث مبلغ اولیه خواهد بود، اما آنچه از ارزش پول مهمتر است؛ سلب اعتماد خیرین مدرسه ساز کشور جهت اعطا کمک‌های خیریه خود به استان در آینده خواهد شد و به تبع آن زین پس بایستی شاهد کاهش ساخت و ساز مدارس خیر ساز در مناطق محروم و فلاکت‌زده استان باشیم!!!

 زمانی که خیری با هزاران امید و آرزو، بعضا پاداش بازنشستگی خود را جهت انجام یک کار خداپسندانه اهدا کرده‌اند و‌ بعد متوجه شود که هزینه فوق بجای حل مشکلات ساخت ساز مدارس مناطق محروم، توسط مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در حساب بانک مسدود و صرف ایجاد محبوبیت و مقبولیت کاذب خود در نزد کارکنان شده است، مسلما سرخورده خواهد شد، هر چند که آنان جهت انجام امور خیر با خدای خود معامله کرده‌اند اما سئوال اینجاست که؛ آیا وظیفه جامعه خیرین مدرسه‌ساز حل مشکلات و رفاهیات کارکنان اداره نوسازی مدارس لرستان است یا ساخت مدارس برای مناطق محروم؟ آیا این گونه اعمال با هر نیتی، سبب سلب اعتماد جامعه خیرین که الحق و الانصاف در این سالها نقش بسیار پررنگی در ساخت و افزایش فضاهای آموزشی استان داشته‌اند نمی‌شود؟  

 ویراژ مدیرکل با خودروی اهدایی خیرین مدرسه‌ساز برای مناطق محروم 

یک دستگاه خودرو پژوه پرشیا به شماره پلاک ایران۹۴_ ۸۷۷ط۲۶ با پلاک سفید از طریق جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در اختیار مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان قرار گرفت تا فرایند واگذاری آن به آموزش و پرورش مناطق محروم لرستان انجام شود، متاسفانه در حال حاضر ماشین با پلاک شخصی بدون درج برچسب خودروی دولتی اداره کل نوسازی مدارس لرستان، تحویل حوزه ریاست این اداره کل است. آیا این خیانت در امانت در برابر اعتماد جامعه خیراندیش مدرسه ساز نیست؟ مطابق مقرارت می بایست پلاک ماشین سفید به پلاک قرمز تبدیل و سند مالکیت هم به آموزش و پرورش لرستان انتقال یابد اما در حال حاضر اداره کل نوسازی مدارس لرستان مشغول استفاده از این خودرو با سند شخصی و پلاک سفید می‌باشد و برای پرداخت هزینه‌های جاری خودرو اعم از؛ بنزین، تعمیرات و استهلاک، اقدام به سندسازی صوری از بخشهای دیگر و هزینه‌های جاری اداره کل نوسازی مدارس لرستان میکند، در این میان نقش دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و حراست اداره کل نوسازی مدارس لرستان کجاست؟

مهدی زکی پور/ لرستان

کدخبر: 857219 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟