حمایت از کشاورزان خسارت دیده یزدی/ از امهال تسهیلات تا پرداخت تسهیلات جدید

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی یزد، پس از پیگیری‌های استاندار و رئیس سازمان جهادکشاورزی وارسال نامه جهت تعیین تکلیف خسارت کشاورزان، بانک کشاورزی طی نامه‌ای امهال باقیمانده بدهی و واگذاری تسهیلات جدید را برای جبران خسارت کشاورزان آسیب دیده در نظر گرفت.

بانک کشاورزی استان یزد در جواب نامه مهران فاطمی استاندار یزد مبنی بر تعیین تکلیف بدهی خسارت دیدگان بخش کشاورزی آورده؛ بانک متعهد شد آن دسته از تولیدکنندگان بخش کشاورزی که سررسید اقساط ایشان در سال ۱۴۰۱ است؛ در صورت واریز حداقل ۲۰ درصد از بدهی، باقیمانده طلب بانک را بر اساس ضوابط ابلاغی بانک مرکزی امهال نماید.

همچنین در این نامه امده است: بدهکاران خسارت دیده بخش کشاورزی می‌توانند در صورت تسویه بدهی خود تا ۸۰ درصد اصل تسهیلات قبلی، با رعایت قوانین و مقررات اعتباری از تسهیلات جدید استفاده کنند.

سطح کل اراضی زیر کشت استان یزد ۱۱۰ هزار و ۷۱۵ هکتار است که از این میزان ۲۵ درصد محصولات زارعی و ۷۳ درصد محصولات باغی و ۲ درصد را نیز گلخانه ها تشکیل می دهد و سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در زمینه‌های زراعی، باغی، دام، طیور و شیلات در این استان تولید می شود.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 856473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟