راه اندازی رشته مهندسی شتابگر ذرات در دانشگاه بین‌المللی

به گزارش رکنا از قزوین ، سید علی قاسم زاده در نشست خبری که روز یکشنبه در سالن جلسات دانشگاه بین المللی امام خمینی برگزار شد افزود: دانشگاه بین المللی امام خمینی با 8500 دانشجوی درحال تحصیل در 7 دانشکده، دو پژوهشکده و یک مرکز آموزش زبان فارسی در حال فعالیت است که در سالهای اخیر مرجعیت مرکز زبان فارسی تضعیف شده که برای تقویت آن برنامه جدی داریم.

IMG_20221225_183219_478

وی اضافه کرد: در مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه تاکنون 600 دانشجو فارغ التحصیل شده و زبان فارسی را به صورت تخصصی و بر اساس رشته های دانشگاهی فراگرفته اند و امیدواریم بتوانیم آن را به یک زبان علمی تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی بیان کرد: در این دانشگاه 37 رشته کارشناسی، 84 رشته کارشناسی ارشد و 37 رشته مقطع دکترای داریم و در این عرصه 10 گرایش کارشناسی ارشد و 10 رشته گرایش دکتری هم بارگذاری شده است.

قاسم زاده اظهارداشت: اولین دانشگاه در عرصه بین المللی هستیم که مصوبه مجلس برای تاسیس را داشته و طبق اساسنامه بایستی 60 درصد دانشجویان خود را از میان افراد خارجی علاقمند به تحصیل در ایران جذب کند و کانون تعلیم و تحصیل کشورهای محور مقاومت نیز باشد.

وی یادآورشد: دانشگاه را زمانی با 173 دانشجوی خارجی تحویل گرفتیم و امسال آن را به 500 دانشجو از 16 کشور دنیا افزایش داده ایم و با تنوع ملیتی موجود می توانیم در انتقال فرهنگ ایرانی و انقلابی همت کنیم.

    وی اضافه کرد: تاکنون 150 دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و برخی به کشورهای خود رفته اند که سفیران انقلابی و فرهنگی ما هستند.

قاسم زاده اظهارداشت: کیفیت پژوهش های این دانشگاه بی نظیر است و شاهد جهش قابل توجهی در میزان استفاده از مقاله های علمی این دانشگاه از 70 مورد به 76 مورد بودیم و در سال جاری تعداد مقالات علمی به 101 مورد افزایش یافته است.

IMG_20221225_183313_467

وی بیان کرد: در حوزه مقالات برتر علمی با رشد 37 درصدی مواجه بودیم و مقالات بین المللی دانشگاه نیز 28 درصد افزایش داشت که نشان می دهد دانشگاه بین المللی در مسیر توسعه بخوبی گام برداشته است.

این مسوول دانشگاهی گفت: ماموریت جدی ما در حوزه تربیت نیروی انسانی توانمند در کشورهای هدف به ویژه کشورهای محور مقاومت است که البته با شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش تعداد جمعیت دانشجویان بوده ایم و تلاش داریم با برنامه ریزی دوباره شاهد افزایش در این شاخص باشیم.

قاسم زاده یادآور شد: این دانشگاه به عنوان تنها مرجع رسمی دانشگاهی برای آموزش و انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی و زبان فارسی به غیرفارسی زبانان پذیرای دانشجویان خارجی است به طوری که هم اکنون هفت درصد دانشجویان این دانشگاه غیر ایرانی هستند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با اشاره به امتیازات این دانشگاه عنوان کرد: از امتیازات این دانشگاه این است که رییس جمهور و سه وزیر علوم، بهداشت و امور خارجه و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور عضو هیات امنای این دانشگاه هستند البته به رغم این مساله ظرفیت های این دانشگاه مغفول مانده است.

این مسوول در ادامه با اشاره به موفقیت های دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: امسال برای اولین بار یازده استاد ما در رده پژوهشگران جوان جهان قرار گرفتند و تولید مقالات علمی دانشگاه نیز ۳۷ درصد رشد داشته و در مقالات بین المللی نیز ۲۸۹ درصد رشد را تجربه کرده ایم.

قاسم زاده در ادامه گفت: رسیدن به جمع ۱۰ دانشگاه برتر کشور از چشم اندازهای مهم ماست.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 855947 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟