سرقت میلیاردی علائم جاده ای نیشابور به روش یاغی! / 800 تابلو را دزدیدند

به گزارش رکنا از نیشابور؛ مجید مفیدی‌فر در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: پارسال برای ساخت راههای روستایی نیشابور ۲۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت و از این محل ۲۳کیلومتر راه روستایی آسفالت شد اما امسال تاکنون تنها سه میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان اعتبار برای راهداری نیشابور اختصاص یافته است.

وی گفت: در حال حاضر در بخش سرولایت و میان‌جلگه به ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار برای ۷۰ کیلومتر راه روستایی بالای ۵۰خانوار نیاز داریم.

در بخش روکش راه‌های اصلی نیشابور و زبرخان وضعیت نابسامانی داشتیم و در حال حاضر ۱۰قراداد اجرای روکش و لکه‌گیری منعقد شده که از این تعداد ۸محور شریانی، یکی محور فرعی و یکی روستایی است که سرجمع ۷۲کیلومتر لکه‌گیری و ۱۷۶ کیلومتر روکش با ۴۳۶میلیارد تومان اعتبار است و در حال حاضر عملیات اجرایی ۶مورد از این قراردادها شروع شده است.

وی ادامه داد: در محور نیشابور به مشهد، نیشابور به سبزوار و نیشابور به کاشمر و تربت ‌حیدریه به ترتیب ۴۵کیلومتر، ۳۸کیلومتر، ۶۵کیلومتر و ۶۵ کیلومتر در حوزه راهداری نیشابور است لز ابتدای امسال ۲۵۰کیلومتر خط‌کشی راه‌های شهری و روستایی در نیشابور انجام شده است.

وی افزود: روکش و لکه‌گیری در جاده کاشمر به طول ۱۸ کیلومتر با اعتبار ۲۵ میلیارد و تربت‌حیدریه به طول ۲۴ کیلومتر با اعتبار ۲۹میلیارد تومان و قدمگاه به درود با اعتبار پنج میلیارد تومان و محورهای بوژان، حریم آباد به مجد آباد، کلاته ممد جان به برزنون و عشق آباد به فدیشه به طول ۱۷ کیلومتر با عبارت ۲۳ میلیارد تومان در حال تجهیز کارگاه است.

مفیدی‌فر گفت: از طریق هاجر چنارانی نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی ۴۰میلیارد تومان ابلاغ برای احداث راه‌های روستایی گرفته شده که با اختصاص آن اعتبارات این حوزه افزایش خواهد یافت و در این قالب امسال آسفالت راه‌های روستایی بزق، خایسک، چکنه به فهنه، پاباز، چارگوشلی اجرا می‌شود.

وی افزود: طی یک سال گذشته روشنایی اسلام آباد لگزی تا پلیس راه به طول هفت کیلومتر با اعتبار پنج میلیارد تومان انجام شد و طی این مدت ۲۱ مورد ابنیه و آب‌نما در راه‌های روستایی اجرا شده و تعریض خروجی شهر خرو و ورودی روستای بوژمهران برای ساماندهی این تقاطع‌ها در حال اجرا است.

وی گفت: در محورهای مواصلاتی نیشابور پارسال بیش از ۱۰۶ هزار مورد حمل کالا به وزن یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن و از ابتدای امسال تاکنون حدود ۹۷ هزار مورد به وزن یک میلیون و ۳۰۰هزار تن انجام شده همچنین پارسال بیش از ۶۰هزار مورد سفر با بیش از ۷۵۰هزار مسافر و از ابتدای امسال ۵۵هزار سفر با بیش از ۹۳۰هزار مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل انجام شده است.

سعید صفارائی / نیشابور

کدخبر: 854902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟