تشدید نظارت بر بازار شب یلدا در لرستان/ هیچ کمبودی در کالاهای مصرفی نداریم

به گزارش رکنا از لرستان؛ سیروس ابراهیمی، امروز در جلسه تنظیم بازار در محل سالن جلسات استانداری لرستان، اظهار کرد: ما در طول سال معمولاً عملیات تنظیم بازار را داریم ولی بعضی اوقات در سال که حجم خرید مردم مانند «شب یلدا» زیاد است اقلامی مانند آجیل و خشکبار، میوه و تره بار و شیرینی در اولویت نظارت قرار دارند.

وی افزود: در این جلسه مصوب شد که از امروز عصر اکیپ های مشترک سازمان تعزیرات، بازرسی جهاد کشاورزی، صنعت،معدن و تجارت استان و همکاران در استانداری در بازار نظارت ها را تشدید کنند.

ابراهیمی عنوان کرد: روی بیشتر اجناس نرخ تولید و مصرف وجود دارد، اما در مابقی اجناس که این وضعیت وجود ندارد تیم های بازرسی نظارت خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ادامه داد: اکیپ های نظارتی با بررسی فاکتورها و اتیکت ها با موارد تخلف برخورد خواهند کرد.

ابراهیمی در ادامه در مورد وضعیت گوشت قرمز در استان اظهار کرد: در استان کسری گوشت قرمز نداریم اما تا چند وقت پیش برای حمایت از دامداران مجوز صادرات به خارج از استان را صادر کردیم.

وی افزود: برای ارائه ی خدمات بهتر به هم استانی ها فعلا صادرات گوشت قرمز از استان را متوقف کردیم.

معاون استاندار لرستان گفت: مصوب شد تولید کنندگان گوشت قرمز در استان ماهیانه ۲۰۰ تن گوشت منجمد تولید و به بازار ارائه دهند.

ابراهیمی همچنین در مورد عرضه ماهی ویژه شب یلدا عنوان کرد: در اداره کل جهادکشاورزی آمادگی لازم برای عرضه ی ماهی به قیمت ۱۰هزار تومان پایین تر از نرخ بازار وجود دارد.

وی، عملکرد سازمان جهاد کشاورزی لرستان را درحوزه نظارت کالا مصرفی دربازار خوب ارزیابی کرد و گفت: در این مدت این سازمان ،عملکرد مطلوبی هم در عرضه کالای مصرفی و هم درنظارت بر کالا داشته که باعث رضایتمندی است و ما نیز از این همکاری ومدیریت آنها تشکر می کنیم.

ابراهیمی در پایان گفت: درحال حاضر هیچ گونه کمبودی در زمینه کالای مصرفی دراستان نداریم و به اندازه کافی کالای مصرفی در بازار موجود است.

گفتنی است، اطلاع دقیقی از میزان تاثیر برخوردهای قضایی و سلبی بر روی قیمت های بازار و تورم روزافزون نزد مردم موجود نیست و اقدامات و اظهارات تکراری مسئولیتن امر هم نتوانسته آرامش را به بازار آشفته کالاهای مصرفی و اساسی برگرداند. 

مهدی زکی‌پور/ لرستان 

کدخبر: 854862 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟