تبدیل وضعیت ۹۵ درصد ایثارگران در دستگاه های اجرایی/ جزئیات تسهیلات پرداختی بنیاد شهید

به گزارش رکنا از ایلام جمال اسدی ظهر شنبه در نشست خبری با جمعی از  اصحاب رسانه استان گفت: بنیادشهید به عنوان نهاد فرهنگی، همواره در پی خدمت رسانی به مردم بوده و باشروع جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس حوزه فعالیت خود را گسترش داده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان این که دولت در حمایت از خانواده شهدا لحظه ای دریغ نمی کند افزود:با نگاه ویژه دولت مردمی به  بودجه اختصاص یافته  به اداره بنیاد شهید  استان ایلام به عنوان استان جنگ زده در سال جاری ، ۴۵ تا ۵۰٪ افزایش یافته است.

 وی همچنین در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن به جامعه ایثارگران استان یادآور شد: جامعه هدف این نهاد که تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال وام مسکن دریافت و تا پایان سال ۱۳۹۹ تسهیلات خود را بصورت کامل باز پرداخت کرده باشند، می توانند دوباره وام خرید یا احداث بگیرند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام مبالغ این تسهیلات را در مناطق شهری چهار میلیارد ریال و در مناطق روستایی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

اسدی اضافه کرد: علاوه بر این و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ایثارگرانی که دارای کارخانه یا مرکز تولیدی باشند، در قالب تبصره ۱۸ تسهیلات می توانند دریافت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام تاکید کرد: این تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد با سرانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده و برای مشاغل کارگاهی تا سقف سه میلیارد ریال قابل افزایش خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام در پایان  به ورود پیکرهای پاک ۶۰ شهید دوران دفاع مقدس به استان اواخر هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این شهدای گلگون کفن ۶ دی ماه همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) در ایلام تشییع خواهند شد.

وی بیان کرد: شماری از این شهدا در استان خاکسپاری و مابقی این پیکرهای مطهر به معراج شهدای تهران منتقل خواهند شد .

کوثر موسوی /ایلام

کدخبر: 853664 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟