صادرات محصولات پروتئینی از ایلام به عراق بلامانع است

به گزارش رکنااز ایلام؛ رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: صادرات محصولات پروتئینی سفید از ایلام به کشور عراق بلامانع است، بنابراین دستگاهای مربوط جهادکشاورزی این استان را در این راستا همراهی کنند.

محمد جواد عسگری ظهر شنبه در نشست تخصصی کشاورزی ایلام اظهار داشت: یکی از ظرفیت های مهم ایلام بحث اقلیم است و وجود این مهم می توانند به افزایش تولید کمک کند.

وی افزود: همچنین خاک حاصل خیر مناسبی در منطقه ایلام وجود دارد که می تواند با بهره برداری از این ظرفیت توسعه بخش کشاورزی را همراه داشته باشد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مجلس در خصوص صادرات محصولات کشاورزی گفت:  به دلیل هم مرز بودن ایلام با کشور عراق صادرات محصولات پروتئین سفید مرغ و تخم مرغ و همچنین دام سبک به کشور عراق برای استان ایلام بلامانع است.

وی در خصوص امهال وام های بخش کشاورزی و دامداری گفت:  در این خصوص بودجه سال جاری اعتبار مناسبی اختصاص یافته و استان ایلام به طور ویژه در این بودجه دیده شده است.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مجلس افزود: اگر دستگاهی در استان ایلام در زمینه بوروکراسی اداری در خصوص امهال وام های بخش کشاورزی کوتاهی یا سهل انگاری کنند مصداق ترک فعل است این مهم پیگیری می شود.

وی  با بیان اینکه ۱۵ درصد اعتبارات بانک ها به بخش کشاورزی ایلام اختصاص یافته است، گفت: در این راستا توجه ویژه ای به توسعه شیلات  شده و از سرمایه گذاران این بخش حمایت می شود.

عسگری عنوان کرد: وجود اراضی شیب دار ظرفیت و قابلیت برای کشت درختان است و این مهم در استان و کشور به صورت پایلوت قرار گیرد و به زهکشی اراضی کشاورزی توجه ویژه شود.

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 851516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟