نشست بررسی فرصت‌های تجاری اصفهان و ارمنستان برگزار شد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ عابدین سرکنسول ایران در قاپان افزود: هدف ما این است که این استان را به یک بندرخشک و محلی برای توزیع کالاهای ایرانی تبدیل کنیم زیرا در حال حاضر کالاهای ایرانی از ایروان به سایر استان‌های ارمنستان توزیع می شود.

عابدین، ارمنستان را فرصتی طلایی برای کشورمان بیان و تصریح کرد: با توجه به تمایل دولت ارمنستان برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای این کشور توسط شرکت‌های ایرانی به زودی سفیر ایران در ارمنستان به همراه وزیر زیرساخت این کشور و معاونین ایشان به قاپان سفر خواهند کرد. همچنین پروژه‌هایی به منظور توسعه بخش گمرک دو کشور پیش بینی شده است.

سرکنسول ایران در قاپان، ارسال کالاهای ساخته شده در ایران و تکمیل آن در ارمنستان و صادرات آنها به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا را از دیگر فرصت‌های تعامل با این کشور بیان کرد.

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان نیز گفت: متاسفانه علی‌رغم اشتراکات زیاد ایران و ارمنستان و ظرفیت‌های خوب این کشور، حجم تعاملات تجاری با این کشور زیاد نبوده و این نشست در راستای کمک به افزایش تعامل با ارمنستان برگزار شده است.

علیرضا سالاریان کنسولگری جدید ایران در ارمنستان را دریچه ورود به بازار این کشور و سایر کشورهای همجوار دانست و افزود: با توجه به روابط خوب ایران و ارمنستان بستر برای تعاملات تجاری با این کشور فراهم است.

همچنین علی کردآبادی کارشناس اقتصادی نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان از سفر قریب‌الوقوع 12نفر از تجار بزرگ ارمنستان به اصفهان خبر داد و گفت: باید از این ظرفیت به نحو مطلوب برای توسعه تعاملات فی‌مابین استفاده کرد.

در ادامه این نشست مدیر واحد بازاریابی و امور بین‌الملل اتاق بازرگانی اصفهان به تشریح ظرفیت‌های استان اصفهان پرداخت؛ همچنین فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف سوالات خود را مطرح کردند.

بهمن راعی / اصفهان

کدخبر: 850780 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟