ماجرای لغو پروانه کارخانجات در گیلان چه بود؟ / اداره صمت هشدار داد

به گزارش رکنا از گیلان؛ سعید اخلاقی از ضرورت اظهار و ثبت آمار تولید ماهانه واحدهای صنعتی در سامانه جامع تجارت کالا و خدمات خبر داد و اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل وزارت صمت برای ارتقای خدمات رسانی و پایش دقیق تر فعالیت صنایع می بایست آمار تولید محصولات صنعتی در سامانه مذکور به دقت ثبت گردد.

سعید اخلاقی افزود: آن دسته از پروانه های تولیدی که بعد از گذشت سه ماه و همچنین واحدهای معدنی که شش ماه آمار تولید خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نکنند به حالت غیرفعال تبدیل می شوند و امکان ارائه خدمات و تسهیلات مرتبط به آن واحد دیگر مقدور نیست. 

مهندس اخلاقی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از بروز چالش های احتمالی، مدیران واحدهای صنعتی اطلاعات و داده های مورد نیاز را به موقع و با دقت در سامانه جامع تجارت ایران ثبت نمایند.

معاون صنایع و معادن اداره کل صمت گیلان به اهداف شماره گذاری کالا و خدمات صنعتی اشاره و عنوان کرد: سرفصل های لازم برای شناسه دار کردن کالا و خدمات با همکاری مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات دفاتر رشته فعالیتی و معاونت تجارت و خدمات انجام شده است تا شاهد تنظیم مناسب بازار، افزایش سطح رقابت، ارتقاء بهره وری شبکه توزیع و شفاف سازی فرایند توزیع کالا و خدمات به منظور رسیدن به اقتصادی پایدار و متوازن در روند چرخه تولید کشور باشیم.

مرجان گودرزی /گیلان

کدخبر: 850524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟