صفرتاصد تعرفه های جدید مخابراتی / مکالمه رایگان در ازای آبونمان ثابت

به گزارش رکنا از اصفهان؛ اسماعیل قربانی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه در شهرها و روستاها شکاف دیجیتالی کاهش پیدا کرده، افزود: قبل از خصوصی سازی مخابرات  تنها 2 روستا در استان دارای اینترنت پرسرعت بود و اکنون بالغ بر ۵۵۰ روستا در استان اینترنت ثابت دارند.

وی ادامه داد: در سال 88 تنها ۵ هزار کیلومتر کابل فیبر نوری داشتیم که در طول این سال ها ۶ هزار کیلومتر به این میزان کابل فیبر نوری اضافه شده است؛ اتفاق خوبی که در حوزه تلفن همراه رخ داد این بود که در سال ٨٨، سایت نسل ٣ و نسل ۴ یا 3Gو 4G نداشتیم و اکنون 1554 سایت که سرویس 3G و 1381 سرویس 4G در آن فعال است‌.

قربانی افزود: تا ۵ الی ١٠ سال آینده به جای کابل های مسی، فیبر نوری بستر ارتباطی مردم خواهد بود.البته این موقعیت نیاز به سرمایه گذاری کلان دارد.

 وی افزود: از زمان خصوصی سازی در مجموع حدود ٧٠ هزار تا ١٠٠ هزار میلیارد تومان ، مخابرات کشور به دولت هزینه پرداخت کرده و سهم استان اصفهان در این پرداخت ها حدود ٨ تا ١٠ درصد است.

 وی ادامه داد: در سال ٨٨ دو میلیون و  ۴٠٠ هزار  و اکنون ٣ میلیون تلفن ثابت داریم؛ از جمله نیازهای جامعه ما در این چند سال نیاز به پورت پرسرعت بود که در سال ٨٨ در استان اصفهان ٨ هزار مشترک پورت پرسرعت داشتند و اکنون بالغ بر ۶۵۰ هزار مشترک پرسرعت مخابراتی داریم.

قربانی افزود: مشترکان همراه اول ما در سال ٨٨ دو میلیون و ٩٠٠ هزار مشترک بود و اکنون ٧ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک همراه اول در استان داریم و این ها بخشی از اقداماتی بود که در خصوص توسعه سازی مخابرات شکل گرفته است.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته مبنای احراز هویت رأی دهندگان از بستر تلفن همراه اول انجام می شد و شواهد نشان می دهد که بالغ بر ۹۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند.

 قربانی با بیان اینکه استان اصفهان سهم بسیار خوبی در بخش همراه اول دارد و حتی از استان های شاخص و پیشتاز نیز بشمار می رود، افزود: افزایش تعرفه تلفن ثابت از سال ٨٨ تا اکنون ٣٩ درصد بوده و در طول همین سال ها تعرفه آب ۶۶۵ درصد، برق ٨٣٣ درصد، گاز ١١ هزار و ٩٧ درصد، حقوق و دستمزد ٢ هزار و ٢۵۵ درصد و نرخ ارز ٣ هزار و ۵۶٧ درصد افزایش داشته است.

قربانی درباره افزایش هزینه های صوت تلفن ثابت گفت: تعرفه ١۵ هزار تومانی تلفن ثابت از شهریور ماه ابلاغ شد که این تعرفه به ازای هر خط در کلان شهر اصفهان ۱۵ هزار تومان ودر سایر شهرهای استان ۱۰ هزار تومان و در روستاها معاف از این پرداخت تعیین شدند.

 وی تاکید کرد:همزمان با این افزایش قیمت، معافیت مکالمه برای مشترکان برقرار شده است.

 مدیر مخابرات اصفهان اظهار داشت: در معافیت مکالمه برای مشترکان در شهر اصفهان این گونه است که مشترکان می توانند تا ٣ هزار و ٣٣٣ دقیقه در ماه مکالمه رایگان تلفن ثابت داخل استان داشته باشند و اگر بیش از این میزان استفاده کنند باید هزینه آن را پرداخت کنند.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان بیان کرد: همچنین مشترک ۴۴۴ دقیقه مکالمه ثابت به ثابت بین استانی می تواند رایگان یا ٢٣٨ دقیقه مکالمه ثابت به تلفن همراه دریافت کند، برای شهرهایی که ده هزار تومان تعرفه درنظر گرفته شده میزان مکالمه رایگان به صورت ٢ هزار و ۶۶۶ دقیقه مکالمه شهری، ٣۵۵ دقیقه بین استانی و ١٩٠ دقیقه مکالمه به تلفن همراه است.

وی گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات پتانسیل های بالایی برای پیشبرد اهداف توسعه جامعه دارد و ما بعنوان تأمین کننده بسترهای‌ مخابراتی و سایرین بعنوان تسهیل کننده فرآیند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی باید تلاش کنیم تا هرچه زودتر به توسعه زیرساختی فیبر نوری در جامعه برسیم.

بهمن راعی / اصفهان

کدخبر: 850159 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟