صدور اولین پروانه گردشگری کشاورزی در طارم سفلی/ صندوق زیتون در قزوین راه اندازی می شود

به گزارش رکنا از قزوین؛ صفدر نیازی روز یکشنبه در نخستین جشنواره زیتون طارم سفلی و آیین شکرگزاری این محصول افزود: تاکنون هفت هزار هکتار زمین در این خصوص به سرمایه گذاران ایجاد باغات زیتون بومی و غیربومی در طارم سفلی قزوین واگذار شده است‌.

نیازی شهرکی با بیان اینکه مطالبه باغداران طارم برای بازارچه سنتی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: امروز بازارچه‌های حضوری به یک امر سنتی تبدیل شده و فروش آنلاین و اینترنتی پیشگام شده که باید به این سمت حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌ نهاد حوزه زیتون در بخش طارم سفلی قزوین با هدف توسعه تولیدات بخش کشاورزی باید بیش از گذشته تقویت شوند.

IMG_20221204_151334_190

نیازی گفت: در حوزه آب و خاک نیز تلاش خواهیم کرد تا خدمات و تسهیلات بیشتری در اختیار باغداران زیتون کشور قرار بگیرد.

رییس سازمان امور اراضی کشور افزود: ارتقای عملکرد در واحد سطح (رشد تولید) از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است که در رابطه با محصول زیتون نیز پیگیری می شود.

photo_2022-12-04_12-13-52+(4)

صندوق زیتون در استان راه اندازی می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای حمایت از زیتونکاران ، صندوق ملی زیتون در استان ایجاد و راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰ هزار تن زیتون از باغات این استان برداشت شده اظهار داشت: اهمیت زیتون بخش طارم سفلی در کشور به گونه ای است که امسال زیتون بصورت کالای اساسی تلقی شده و برای اولین سال خرید حمایتی زیتون در استان انجام شده است.

افلاطونی اضافه کرد: خرید حمایتی زیتون توسط دولت با پیگیری مدیران استانی و وزیر جهاد کشاورزی امسال در منطقه طارم سفلی این استان اتفاق افتاد و در حال حاضر ۴ مرکز خرید، زیتون باغداران منطقه را خریداری می کنند که انتظار می رود سال آینده این امر توسط صندوق ملی زیتون انجام شود.

IMG_۲۰۲۲۱۲۰۴_۱۵۵۱۳۴

 

 

 

حمایت از سرمایه گذاری صنایع کوچک مرتبط با زیتون

رضا صفاری، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین نیز در این مراسم گفت: از سرمایه گذاران صنایع کوچک مربوط به زیتون برای استقرار در ناحیه صنعتی طارم سفلی حمایت می کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های قزوین، ۹ خوشه صنعتی در این استان شناسایی شده و در همین راستا خوشه فراوری زیتون یکی از آنهاست که فعالیت خود را از سال ۱۴۰۰ آغاز کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: عاملیت توسعه خوشه زیتون با محوریت این شرکت برنامه های خوبی برای رونق صنایع کوچک مرتبط با زیتون در طارم سفلی که قطب کشت این محصول است، دارد.

وی با بیان اینکه در خوشه زیتون طارم سفلی نقاط ضعف مربوط به توسعه صنایع کوچک این محصول شناسایی شده، تصریح کرد: بازاریابی از مهم ترین مشکلات این حوزه است که تلاش می شود تا با برندسازی و رشد کیفی بسته بندی و سایر برنامه ها این معضل را برطرف کنیم.

 

IMG_20221204_150405_791

اهدای اولین پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی در طارم سفلی

اولین پروانه بهره برداری گردشگری کشاورزی مجموعه کشت و صنعت خندان روز یکشنبه با حضور رییس سازمان امور اراضی کشور به بهره‌بردار اهدا شد.

اهدای اولین پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی در طارم سفلی ظهر یکشنبه با حضور صفدر نیازی شهرکی رییس سازمان امور اراضی کشور، میثم پیله فروش معاون امور اقتصادی استاندار قزوین، رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی، لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام سید محمود عرب مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد.

در این مراسم به استناد ماده ۷ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب سال ۷۰، پروانه بهره‌برداری مجموعه گردشگری کشاورزی خندان به علی کشاورز هدایتی اهدا شد.

گفتنی است، در پایان از تمبر جشنواره زیتون رونمایی شد.

لیلا بیگدلی /قزوین 

کدخبر: 849734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟