اجرای 55 درصد مصوبات سفر هیات دولت به لرستان / وعده استاندار برای تکمیل 16 پروژه بزرگ استانی تا پایان سال

به گزارش رکنا لرستان؛ فرهاد زیویار در حاشیه جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان، اظهار داشت: در آذر ماه سال گذشته در همین ایام در حال برگزاری جلسات پیش سفر هیئت دولت به استان لرستان بودیم و در ۱۹ آذرماه سال گذشته سفر  رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان لرستان انجام پذیرفت.

وی افزود: بالغ بر ۱۶ مورد جزو پروژه های بزرگ استان محسوب می شوند که ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته اند و پیش‌بینی می‌کنیم این موارد تا پایان سال ۴۰۱ به نتیجه برسند.

 استاندار لرستان با اشاره به برگزاری جلسه امروز گفت: با توجه به اینکه در آستانه سفر معاون رئیس جمهور به استان لرستان هستیم و ممکن است این موضوع پیش زمینه ای برای سفر دور دوم هیئت دولت به استان لرستان باشد به همین علت امروز مروری بر پیشرفت پروژه های عمرانی و بررسی تکمیل واحدهای تولیدی داشتیم که دست اندرکاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، گزارشی در قالب یک جلسه سه ساعته ارائه کردند و طبق همین گزارش اکثر پروژه ها پیشرفت مطلوبی دارند.

 استاندار لرستان با اشاره به اجرای دو ابر پروژه که رئیس جمهور به مردم لرستان و عده دادند گفت: در زمینه ساخت سد معشوره و اجرای  محور راه آهن دورود- خرم آباد- پلدختر - اندیمشک، علی رغم تمام محدودیت ها و مشکلاتی که در بحث فروش نفت و تحریم هایی که به صورت ظالمانه به کشور تحمیل شده‌، دولت مصمم به اجرای دو پروژه بزرگ ساخت سد معشوره و ساخت محور راه آهن درود، خرم آباد، پلدختر و اندیمشک است.

 زیویار تصریح کرد: اعتباری که برای اجرای پروژه راه آهن لرستان در نظر گرفته شده در طول انجام پروژه های عمرانی استان بی نظیر است که عدد و رقم آن را موکول می کنیم به حضور یکی از مقامات رسمی کشور که ممکن است رسماً بازدیدی از روند اجرای این پروژه داشته باشد.

 نماینده عالی دولت در استان لرستان افزود: در صددیم با تخصیص اعتبار مورد نظر که ابلاغ شده و رقم آن ۱۰ برابر اعتبارات بودجه ای استان است موضوع را به جد پیگیری کنیم.

استاندار لرستان در خصوص پیشرفت سد معشوره گفت: این پروژه در حال اجرا است و علی رغم محدودیت ها و مشکلات موجود، پروژه دنبال می شود و مجری آن قول داده است که با اتمام فراز بند سد، پیشرفت آن از ۵ درصد به حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد برسد.

کدخبر: 848304 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟