گیلان ویترینی برای ایران بزرگ /مردم احتیاج به فضای شادی و سرگرمی دارند/زباله بزرگ ترین معضل گیلان سرسبز/

به گزارش رکنا از گیلان، سید عزت الله ضرغامی در اختتامیه اولین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری گردشگری در گیلان، با بیان اینکه مانع زدایی رویکرد دولت سیزدهم است افزود: تسهیل بخشی سرمایه گذاری در بخش گردشگری مورد تاکید دولت است.
ایشان با بیان اینکه مدیران باید با کمال احترام امور سرمایه گذاران را پیگیر باشند گفت: گره گشایی مشکلات اداری و اجرایی سرمایه گذاران در استان‌ها باید در دستور کار باشد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی گیلان، افزود: در اولین فرصت نشستی برای بررسی مشکلات و فرصت‌های گردشگری گیلان با استاندار و مجمع نمایندگان گیلان خواهیم گذاشت.
آقای ضرغامی با بیان اینکه گیلان همچون ایرانی کوچک و ویترینی برای ایران بزرگ است گفت: این استان در بخش گردشگری، تاریخی و صنایع دستی جز اولین‌ها است.
وی با اشاره به گره‌های اداری در بخش سرمایه گذاری، اضافه کرد: بخشی از مهمترین اختیارات وزارتخانه به ادارات کل تفویض شده است
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش تبصره ۱۸ خبر داد و افزود: هر پرونده‌ای که برای اخذ تسهیلات تبصره ۱۸ تشکیل شود مورد قبول واقع می‌شود.
ضرغامی با اشاره به حضور میلیونی گردشگران در گیلان، به تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این استان تأکید کرد.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش شهربازی بسیار ضعیف و کمرنگ بوده است، گفت: مردم احتیاج به فضای شادی و سرگرمی دارند و انتظار می‌رود در این بخش از سرمایه گذاران دعوت شود.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ساماندهی زباله‌های شمال کشور، افزود: زباله‌های رها شده در کنار جاده‌های شمالی زیبنده نیست و خاطر هر بیننده‌ای را آزرده می‌کند.
عزت الله ضرغامی با بیان اینکه سرسبزی و طراوت گیلان مهم‌ترین مزیت این استان است، تصریح کرد: نگذارید سوداگران ثروت و قدرت باغات چای و مزارع گیلان را شخم بزنند و ویلاسازی کنند.
وی با بیان اینکه سرسبزی شمال را برای آیندگان حفظ کنیم، اضافه کرد: مسئولان گیلان نسبت به حفظ محیط زیست و سرسبزی استان حساس‌تر باشد.

 

کدخبر: 844173 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟