اخاذی از مردم به بهانه شکایت قضایی!/ پلیس فتا کرمانشاه وارد عمل شد

به گزارش رکنا از کرمانشاه؛ سرهنگ علی عباسی کسانی اظهار داشت: در پی مراجعه مالباخته‌ای به پلیس فتا استان با ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی وی موضوع در دستور کار کارشناسان استانی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد شاکی پس از دریافت پیامک تحت عنوان «علیه شما در دادسرای عمومی و انقلاب شکایت شده و جهت مشاهده متن شکوائیه می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید»، برای پی بردن به محتوای دریافتی روی لینک همراه پیام کلیک و پس از نصب نرم‌افزار موصوف، به صفحه پرداخت الکترونیکی متصل شده و در ادامه با پرداخت بیست هزار ریال منتظر تائید تراکنش بوده که با دریافت پیامک برداشت مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال از حساب بانکی مواجه می شود.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تصریح کرد: کارشناسان این پلیس بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با تلاش شبانه‌روزی و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند ردپای متهم را دریکی از استان‌های مرکزی شناسایی و پس از تشریفات قضایی، در محل اختفای خود دستگیر و به همراه تجهیزات دیجیتال به پلیس فتا منتقل کنند.

کسانی در پایان عنوان کرد: متهم با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبرو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر، به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی قربانیان در چندین استان اعتراف کرد.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

کدخبر: 843932 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟