برگزاری مهرواره بانو در راستای تقویت بنیاد خانواده در ایلام

به گزارش رکنا از ایلام : حجه الاسلام والمسلمین منوچهر رئیسی با بیان اینکه این طرح مهرواره بانو پیرامون مسائل و موضوعات خانواده برنامه ریزی شده است، گفت: اهداف اجرای طرح در راستای تقویت بنیاد خانواده است.

وی با بیان اینکه مشکلات محلات با محوریت مساجد از سوی بانوان فعال محل شناسایی و برطرف می‌شود، اظهار داشت: این طرح در هفت محور و ۴۴ مساله دسته بندی شده است که حوزه ازدواج تشکیل خانواده، روابط زوجین، واسطه گری در ازدواج، فرزندآوری و جمعیت، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد در خانواده، مسائل حوزه سلامت روانی و خودکشی‌ها از جمله آن‌ها است.

سپس دکتر علیرضا لاور با اشاره به شیوه آموزش خانواده ها، گفت: آموزش خانواده با رویکرد تربیت محور می تواند به افزایش سطح کیفی خانواده کمک کند.

وی با اشاره به افزایش سرعت زندگی در جوامع مدرن، اظهار داشت: روابط میان اعضای خانواده در دوران دستیابی به کارکردهای مدرن از حالت صمیمی و شخصی به روابطی رسمی و غیر شخصی تبدیل شده اند.

مدیر آموزش بنیاد خانواده با اشاره به این که بسیاری از افراد در جامعه مدرن از نظر روحی و عاطفی دچار فرسایش می شوند، عنوان کرد: جامعه ایران امروزه در مرحله گذار از سنت به مدرن قرار دارد، بر همین اساس علاوه بر کنار نگذاشتن آداب و سنت، مردم ایران هنوز به صورت کامل وارد دنیای مدرن نشده اند.

 لاور با بیان این که عدم وجود جامعه پذیری صحیح در خانواده ها موضوع آسیب زا است، تصریح کرد: خانواده می تواند با کارکردهای مختلف خود شرایط رشد و تعاملات اجتماعی را برای هر فرد فراهم کند.

وی با اشاره به اهمیت کارکرد عاطفی در بطن یک خانواده، تصریح کرد: عدم توجه به کارکردهای عاطفی خانواده، والدین و فرزندان را مجبور می کند تا نیازهای عاطفی خود را در جایی به غیر از خانواده برطرف کنند.

مدیر آموزش بنیاد خانواده افزود: توجه به نظام های تربیتی صحیح در خانواده ها و به کارگیری آن ها در روابط میان اعضا می تواند بسیاری از مشکلات و آسیب های امروزی خانواده را رفع کند.

در این طرح همچنین راهکارهای ازدواج آسان، کاهش طلاق و آسیب های آن و افزایش فرزند آوری مطرح شد.

کوثر موسوی ایلام 

کدخبر: 843532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟