آخرین خبرها از نهضت ملی مسکن در قزوین/ 105 هزار نفر در طرح ثبت نام کردند

به گزارش رکنا از قزوین علی هاشمی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه روز دوشنبه در ناحیه شهری مهرگان برگزار شد،افزود: در طرح اقدام ملی مسکن، سهمیه استان قزوین ۶۴ هزار واحد اعلام شد که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش خواهیم کرد در مدت زمان ۴ ساله رقم بیشتری  حدود ۶۷ تا ۶۸ هزار واحد ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی اضافه کرد: تاکنون ۳۳۷ هکتار زمین شناسایی و تامین شده و مجموعا ۱۰۵ هزار نفر در ۸ فاز ثبت نام کرده اند.

وی عنوان کرد: از متقاضیانی که ثبت نام کرده اند ۴۰ هزار نفر واجد شرایط بوده که ۲۳ هزار نفر تشکیل پرونده داده اند و ۱۶ هزار نفر ۴۰ میلیون اولیه را واریز کرده اند.

هاشمی همچنین گفت: مجموع قراردادهای ساخت در طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین با پیمانکاران ۲۳ هزار واحد بوده که بخشی از آنها به دلیل نبود متقاضی موثر متوقف است.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: نهادهای حمایتی برای تامین بخشی از هزینه های متقاضیان دهک های پایین، تسهیلات کمکی پیش بینی کرده اند.

این مسوول با بیان اینکه تاکنون فونداسیون ۸۰۰ واحد در استان انجام شده که ۴۰۰ واحد در مهرگان است و مجموع پیشرفت پروژه ها ۳۲ درصد می باشد، گفت: تاکنون هیچ مبلغی به قرارگاه خاتم الانبیا(ص) که پیمانکار نهضت ملی مسکن در استان است، پرداخت نکرده ایم و فعلا کار را با اعتبارات خود پیش می برند.

وی با بیان اینکه آورده متقاضیان بدون احتساب تسهیلات در نظر گرفته شده ۴۰۰ میلیون تومان در قالب ۱۰ قسط ۴۰ میلیونی است، اظهار داشت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری هزار واحد مسکن در طرح مسکن ملی در استان قزوین تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

این مقام مسئول اعلام کرد: ۳۰۰ میلیون وام برای متقاضیان در نظر گرفته شده و به دنبال آن هستیم وام را به ۳۵۰ میلیون برسانیم.

وی اضافه کرد: آورده متقاضیان بدون احتساب تسهیلات در نظر گرفته شده ۴۰۰ میلیون تومان است که در قالب ۱۰ قسط ۴۰ میلیونی باید بپردازند.

هاشمی عنوان کرد: بنا داشتیم تا به وسیله اپلیکیشن، سیستم امتیاز بندی در نظر بگیریم و به وسیله آن افرادی که سریعتر آورده خود را تکمیل کنند، زودتر خانه خود را تحویل بگیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مطرح کرد: طی ماه های اخیر سرعت خوبی به طرح نهضت ملی بخشیده شده و روند در شهرستان ها نسبت به مهرگان کند تر پیش می رود که در تلاش هستیم به این موضوع نیز تا سرعت ببخشیم.

وی ادامه داد: تا شهریور ماه سال آینده تلاش داریم پرونده طرح اقدام ملی مسکن را تکمیل و به متقاضیان تحویل دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: به افرادی که در بافت های فرسوده قرار دارند اعلام می کنیم ما آمادگی داریم زمین آن ها را تحویل بگیریم و در جای دیگری زمین تحویل دهیم.

این مسوول گفت: براساس سیستم امتیازبندی، افرادی که زودتر آورده خود را تکمیل کنند، زودتر خانه خود را تحویل می گیرند.

هاشمی در مورد سرعت اجرای طرح های نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: بخشی از کندی طرح به دنبال موضوعات کشوری مثلا کمبود میلگرد بوده اما طی ماه های اخیر سرعت خوبی به طرح ها بخشیده شده و در برخی جاها پیمانکاران از ما جلوتر هستند در حالی که براساس قانون برای شروع کار باید به آنها پیش پرداخت می دادیم.  

وی همچنین گفت: تا شهریور ماه سال آینده تلاش داریم پرونده طرح اقدام ملی مسکن را تکمیل کرده و به متقاضیان تحویل دهیم.

این مسوول افزود: در تعدادی از شهرهای استان قزوین ساخت مسکن های ویلایی پیش بینی شده و در دست طراحی است که جزییات آن را در آینده اعلام می کنیم اما محدودیت زمین در این خصوص به طور جدی احساس می شود.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 843193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟