سینماهای مدرن به بهارستان می آیند / کلنگ بیمارستان شهر را امسال می زنیم

به گزارش رکنا از اصفهان؛ محمد شبانی، با اشاره به اینکه به زودی 3 سینما به ظرفیت شهر اضافه می‌شود گفت:پس از پایان کاراداره ارشاد موظف به تجهیز این سینماست و طبق صحبت های قبلی درجه مدرن به این سینما اطلاق شده است.

وی بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات تعریض خیابان الفت میانی است که مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است، در همین رابطه مجوز این کار گرفته شده و امیدواریم این طرح که هزینه‌ای بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال به دنبال داشته است، تا پایان امسال عملیاتی شود.

شهردار بهارستان همچنین از آغاز ساخت بیمارستان شهر بهارستان در سال جاری خبر داد وگفت: بیمارستان مراحل آن انجام و زمین آن مشخص شده است و در آینده نزدیک کلنگ زنی می‌شود.

وی در رابطه با بافت فرسوده میدان ولیعصرگفت: برای بازسازی ساختمان بانک مسکن که در مجاورت این میدان قرار دارد، نقشه میدان آماده است و امیدوارم تا یک ماه آینده انجام شود.

مشکلات شهر بهارستان

شهردار بهارستان افزود: مرحله آزادسازی حاشیه خیابان ولیعصر جنوبی در قسمت شرقی و تکمیل پیاده رو در مراحل پایانی آن است و برنامه شهرداری این است که سال آینده برای قسمت غربی خیابان این طرح را عملیاتی کند.

شهردار بهارستان با اشاره به صدور ۳ هزار و ۵۰ پروانه ساخت برای طرح نهضت ملی مسکن در بهارستان گفت: زمین‌های لازم برای این طرح تخصیص یافته و امیدوار هستیم این طرح به زودی عملیاتی گردد.

شبانی همچنین دیگرمشکل بهارستان  را در حوزه حمل و نقل عنوان کرد و افزود: کمبود ناوگان اتوبوسرانی و فرسودگی وسایل نقلیه مشکل این شهراست اما با مساعدت و کمک و مسئولین ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید با بودجه‌ای به مبلغ  یک هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال خریداری شده است که به زودی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بهارستان افزوده می‌شود.

 این مقام مسئول ادامه داد: خرید اتوبوس‌های جدید به صورت یارانه ای و با پرداخت بخشی از هزینه های آن توسط دولت  شهرداری بهارستان و شرکت عمران بهارستان انجام شده است.

ایرادات طرح جامع بهارستان برطرف شد

وی در خصوص طرح های گردشگری در شهر بهارستان  وبرنامه شهرداری در ارتباط با تفریح شهروندان افزود: در حوزه تفریحی تنها به دریاچه زیتون اکتفا شده است، اما شهرداری ساخت یک گذر فرهنگی و گردشگری و پیاده راه در امتداد خیابان ولیعصر در تقاطع بلوار بهشت را در دستور کار دارد که به زودی این طرح اجرا می‌شود‌.

وی افزود: برنامه شهرداری در توسعه گردشگری بهارستان، آغاز به کار تورهای تفریحی برای پارک ملی کلاه‌قاضی با همکاری سازمان محیط زیست بوده که این طرح در دست بررسی است.

شبانی گفت: در حوزه شهر سازی در شهر بهارستان طرح جامع شهرسازی در اسفند ۱۳۹۹ مصوب شد اما این طرح دارای ایراداتی بود که در طول یک سال گذشته این ایرادات برطرف گردید.

وی بودجه خدمات شهری شهرداری بهارستان در سال گذشته را۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون عنوان کرد و افزود: امسال با قراردادی که با شرکتی از خود شهرداری منعقد شده است مبلغ قرارداد با وجود افزایش هزینه‌ها تقریبا ثابت مانده و افزایشی نداشته است.

همکاری شهرداری با سازمان عمران بهارستان برقرار است

شهردار بهارستان بر همکاری های خود با سازمان عمران تاکید کرد و گفت: مراحل تکمیل فاز دو و سه با همکاری سازمان عمران در حال اجراست و امید است که به زودی از آن ها بهره برداری شود.

وی همچنین در ارتباط با آرامستان این شهر گفت:باید کاربری زمین به تاسیسات شهری تغییر پیدا کند تا به زودی مراحل ساخت آن به اجرا برسد، البته مخالفت‌هایی هست اما امیدواریم برطرف شود.

 شبانی مزایده ورزشگاه شهدای گمنام را باعث تاسف دانست و گفت: اگر چنین مزایده‌ای انجام شده باشد خلاف دستور صریح استاندار بوده است.

بهمن راعی/اصفهان

کدخبر: 841593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟