بازارچه مرزی چنگوله محرومیت مهران را رفع می کند

به گزارش رکنا از ایلام :علی عباس شفیعی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه بازارچه مرزی چنگوله محرومیت مهران را رفع می کند، اظهار داشت: در حال حاضر زیرساخت های این بازارچه از قبیل آب، برق و.. مهیا است.

فرماندار مهران اظهار داشت :در راستای اجرای طرح ملی «نهضت سبز» و به منظور افزایش سرانه جنگل و همچنین انجام تکالیف قانونی، عملیات نهالکاری با مشارکت حداکثری همکاران منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام در شهرستان مهران آغاز شد.

فرماندار مهران گفت: جهت انسداد مرزی کمربند غربی مبلغ ۶٠٠ میلیارد ریال اعتبار جهت نصب نیوجرسی و سیم خاردار و همچنین مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای روشنایی اختصاص یافته است.همچنین مبلغ ۲٠ میلیارد تومان جهت پایش تصویری کمربند غربی اختصاص و تا اربعین سال آینده نصب می شود.

وی ادامه داد: سالانه دو میلیارد دلار صادرات غیر نفتی شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی و صنعتی شیشه و جام لوازم خانگی و محصولات فلزی و .. از مرز مهران انجام می شود.

شفیعی اضافه کرد: با فعال شدن دو میدان نفتی از سال ۹۱ تاکنون ۵۵ میلیون بشکه نفت استخراج شده است. توسعه این میادین در دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد.

فرماندار مهران افزود: ۷۰ درصد نیروهای شاغل در پروژه های نفتی مهران بومی و در بخش خدمات به صورت ظرفیت کامل از این افراد استفاده می شود.

وی گفت: در سال جاری مبلغ ۸۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات اربعین جهت تکمیل فاضلاب، آب شرب و … به شهرستان مهران اختصاص یافت که از این میزان مبلغ ۳٠ میلیارد تومان در بخش فاضلاب هزینه شده است.

کوثر موسوی/ ایلام 

کدخبر: 841587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟