واکنش معاون استاندار کرمانشاه به گزارش روز گذشته رکنا / مشکل باغات زیتون پیگیری می شود

به گزارش رکنا از کرمانشاه؛ روز گذشته گزارشی تحت عنوان « خشکسالی امان باغداران زیتون را بریده است» در رکنا کرمانشاه منتشر شد. ماجرا از این قرار است که باغات زیتون روستای زرده از توابع بخش مرکزی شهرستان دالاهوی استان کرمانشاه بدلیل خشکسالی درحال نابودی است که البته بنابر گفته فرماندار این شهرستان، جهادکشاورزی درحال احداث سد آبگیر است و مشکل بزودی رفع می شود.

اما موضوع دوم این گزارش، عدم تمایل باغداران بر فروش محصول خود در داخل استان است چراکه آنان زیتون خود را با مبلغ بیشتری به خارج از استان می فروشند و همین امر باعث خروج ارزش افزوده این محصول از استان می شود. در این راستا دکتر بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه طی تماس با خبرنگار رکنا ضمن تقدیر از توجه به این موضوعات و انتشار گزارش هایی که باعث توسعه استان می شود، اظهار داشت: همانطور که در این گزارش ذکر شده، هیچ گونه قانونی وجود ندارد که ما کشاورز را ملزم به فروش محصول خود در داخل استان کنیم.

وی با بیان اینکه فرآوری محصولات و نگه داشت ارزش افزوده در استان برای ما بسیار مهم است، افزود: همچنین زنجیره کشاورزی، تولید و مصرف کننده نیز بسیار حائز اهمیت است و ما باید به این چرخه بصورت کامل توجه کنیم.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: وقتی یک فرد از خارج استان محصولی را با مبلغ بالاتری خریداری می کند و هزینه حمل و نقل نیز اضافه می شود یعنی برای او صرفه اقتصادی دارد.

باباخانی ادامه داد: حال که این صرفه اقتصادی وجود دارد، باید با برنامه ریزی تلاش کنیم که کشاورز ترغیب به فروش محصول خود در استان شود.

دکتر بهزاد باباخانی

وی عنوان کرد: همچنین خریدار محصول یا همان واحدهای فرآوری نیز باید حمایت شوند تا با گردش مالی خوب بتوانند نسبت به خرید با قیمت مناسب و پرداخت آن به کشاورز اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در پایان تاکید کرد: طی هفته جاری جلسه ای را در این خصوص با سازمان جهادکشاورزی برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم با برنامه ریزی درست نسبت به نگه داشت این ارزش افزوده در استان اقدام کنیم.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

کدخبر: 840222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟