شهرداری محل رای آوردن نیست / حاضرم لیست اموالم را انتشار دهم + فیلم
حجم ویدیو: 17.06M | مدت زمان ویدیو: 00:04:38

به گزارش رکنا از همدان؛ سید مسعود حسینی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه 372 وظیفه به شهرداری ها محول شده که باید در این راستا مدیریت هزینه و درآمد به خوبی انجام شود، افزود: شهرداری تنها سازمانی است که بصورت مستقیم با زندگی مردم در ارتباط است و خروجی عملکرد شهرداری می تواند بر زندگی مردم تاثیر بگذارد.
به گفته وی، پرسنل شهرداری‌ها ۳۲۰ هزار نفر در کشور است که از این تعداد ۴ هزار نفر بصورت مستقیم در شهرداری همدان مشغول به کار هستند.
حسینی با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۰ تحقق ۹۰ درصدی تفریغ بودجه در شهرداری اتفاق افتاد، اظهار کرد: در ابتدای شروع به کار ۶۵۰ میلیارد تومان مطالبات از شهرداری وجود داشت که ۴۵۰ میلیارد تومان از آن پرداخت شد.
وی با بیان اینکه بودجه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی سال‌جاری با رفت و برگشت‌های بسیار تصویب شد، افزود: ۵۷ درصد بودجه برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است.
شهرداری همدان با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل ۱۲ اتوبوس گرفتیم و ۴ میلیارد تومان برای بازسازی ۱۷ دستگاه هزینه شد و ۹ دستگاه دیگر نیز در حال بازسازی است، خاطرنشان کرد: ۴۳ دستگاه اتوبوس اضافه کردیم که بیش از ۷۰ درصد توان حمل و نقل را افزایش می‌دهد.
در ادامه حسینی به فعالیت های شهرداری در بخش عمرانی اشاره کرد، گفت: در طی یکسال گذشته، 88 هزار متر پیاده رو سازی با اعتبار 50 میلیارد و همچنین ۱۱۳ هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح شهر انجام شده است.

پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ به مشکل خورده است

حسینی از بازگشایی 24 معبر شهری خبر داد و گفت: بیشترین بازگشایی معابر در منطقه 3 و 4 به ترتیب 7 و 14 معبر انجام شده است.
وی با بیان اینکه متاسفانه پروژه پارکینگ آقاجانی‌بیگ به مشکل خورده و فراز و نشیب‌های زیادی داشته است، گفت: این پروژه هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصدد هستیم به زودی تعیین تکلیف شود.
حسینی با اشاره به اینکه پروژه‌های پل غدیر و شهید همدانی از اهمیت زیادی برخوردارند، افزود: زمانی که شهرداری به مدیریت جدید سپرده شد پل غدیر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و قرار بود شهریورماه به بهره‌بردای برسد که به علت مشکلات فنی این اتفاق نیفتاد و دو تا سه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه پروژه پل چراغ قرمز را نیز با ۸۶ درصد تحویل گرفتیم، تصریح کرد: تعطیلی این پروژه مهم ناراحت‌کننده است اما روزشمار آن تا پایان بهمن است و امیدواریم زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.
در ادامه شهردار همدان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد علت تاخیر پرداخت حقوق کارکنان شهرداری گفت: بیش از 95 درصد از حقوق کارکنان شهرداری را در 15 روز اول ماه پرداخت می کنیم و ابتدا حقوق کارکنان قشر ضعیف و بعد حقوق کارکنان شهرداری ستاد پرداخت می شود.
حسینی درباره تیم های ورزشی شهرداری اذعان داشت: حفظ یک تیم ورزشی سرمایه یک شهر است خوشبختانه وضعیت ما از این لحاظ نسبت به سال گذشته بهتر شده و اکنون 40 درصد پیشرفت داریم.
وی در خصوص سیاست گذاری فرهنگی شهرداری همدان گفت: باید نگاهمان را نسبت به شهرداری و سیاست های فرهنگی تغییر بدهیم شهرداری تدارکاتچی نیست، متاسفانه برخی از افراد، شهرداری را مکانی برای رأی آوردنشان میدانند.
حسینی ادامه داد: اینکه بنشینند و بگویند چقدر فلان جا بد است و خود تصمیم بگیرند اینطور نیست، ما تعامل می‌کنیم و معامله نمی‌کنیم، سازمان فرهنگی هم از این قاعده مستثنی نیست.
شهردار همدان در خصوص انتقادهای اخیر عده ای به عملکرد شهرداری عنوان کرد: فضا برای تخریب بسیار و کار تخریبی بسیار راحت‌تر از ایجابی است، بنده پیشنهادات سازنده را می‌پذیرم و از هر گونه نقد منصفانه هم استقبال می کنم.

شهردار همدان به عملکرد خود نمره قبولی داد

نشست-خبری-شهردار-همدان3
حسینی در پاسخ به سئوال خبرنگار رکنا مبنی بر اینکه به عملکرد خود چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: من به عملکردخود نمره قبولی می‌دهم، و تمام عملکرد بنده متناسب با عملکرد مدیریت شهری است و متاسفانه عده ای با غرض ورزی از ما انتقاد می کنند، اما فصل‌الخطاب ما با شورا بر اساس برنامه و بودجه است.
وی همچنین در خصوص 18 متری سلحشور و اسلامیان، توضیح داد: من حاضرم اموال خود را شفاف در لیستی ارائه دهم و از مقام قضایی خواهش می کنم به زندگی من ورود کنند و شفاف هرچه هست را به مردم اعلام کنند.
درپایان شهردار همدان در خصوص تذکرات شورای شهر گفت: برای شورای شهر احترام قائلیم و قطعاً نظر کارشناسی دارند، موارد قابل دفاع را تقویت و ضعف‌ها را نیز رفع خواهیم کرد اما مبنای قضاوت عملکرد بودجه‌ای است.

عارفه سلیمانی فرد/همدان

کدخبر: 839609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عارفه سلیمانی فرد
آیا این خبر مفید بود؟