آغاز کشت پاییزه گندم و جو در اردبیل / هر روز تاخیر در کشت یک درصد از محصول را کاهش می دهد

به گزارش رکنا از اردبیل؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با پیش‌بینی کشت گندم در حدود ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی این استان گفت: در سال زراعی جاری طبق برنامه حدود ۵۴ هزار هکتار از راضی آبی و ۲۲۲ هزار هکتار از اراضی دیم استان گندم کشت می‌شود.

احمد شهریار همچنین از آغاز کشت محصول جو در ۱۲۷ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل خبرداد و افزود: امسال در ۱۰۱ هزار هکتار از اراضی دیم و ۲۶ هزار هکتار از اراضی آبی، محصول جو کشت می‌شود.

وی تامین بذر گواهی شده و نیز نهاده‌های لازم برای کشت گندم و جو را مهم‌ترین دغدغه کشاورزان استان عنوان و بیان کرد: کشت محصول گندم و جو در این استان طبق الگوی کشت اعلام شده جریان دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان به کشت گندم در ۱۰ درصد اراضی و کشت جو در ۱۵ درصد اراضی اردبیل اشاره کرد و گفت: برای کشت گندم ۱۹ هزار تن بذر و کود مورد نیاز کشاورزان تامین شده و در دسترس گندمکاران قرار دارد.

وی با اشاره به مشخص شدن و پهنه‌بندی مزارع گندم استان برای نظارت مهندسان کشاورزی و تشکیل کمیته‌های فنی و کارشناسی کشت گندم در استان افزود: کشاورزان کشت گندم را به تاخیر نیاندازند چرا که هر روز تاخیر در کشت، موجب کاهش و افت تولید یک درصد از میزان محصول نهایی می‌شود.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت کشور را دارد، ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

کدخبر: 837797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟