کلنگ کارخانه تولید سرم و دارو در گلپایگان به زمین خورد/ سرمایه گذاری 3هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی + فیلم
حجم ویدیو: 54.49M | مدت زمان ویدیو: 00:02:35

به گزارش رکنا از گلپایگان؛ محمدمهدی برادران در آیین کلنگ‌زنی این کارخانه اظهار داشت: با همکاری مسئولان و نماینده مردم گلپایگان در مجلس و همراهی پزشکان متخصص و متعهد استان اصفهان شاهد احداث کارخانه تولید سرم و دارو در این شهرستان هستیم.

 

وی افزود: وزارت صمت در راستای حمایت از صنعت داروسازی اقداماتی در قالب تفاهم‌نامه مشترکی با معاونت علمی ریاست جمهوری ، وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو برای رفع نیازهای دارویی کشور برنامه‌ریزی کرده است.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد داروها تولید داخل است، گفت: ظرفیت افزایش تولید دارو در کشور فراهم شده است.

برادران ادامه داد: در حوزه مواد اولیه و تولید دارو اقدامات مؤثری انجام شده است و اکنون بیش از ۷۸ درصد مواد اولیه دارو در کشور تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه صنایع بسته‌بندی و مکمل دارو به ظرفیت صد درصدی رسیده‌ایم بیان کرد: با این مجموعه اقدامات امیدواریم نیازهای داخلی کشور تأمین شود و در حوزه صادرات دارو نیز اقدامات موثری انجام دهیم.

برادران در پایان با اشاره به اینکه تأمین سرم یکی از دغدغه‌های اصلی کشور است، یادآور شد: در این راستا، برنامه‌ریزی شد تا کارخانه تولید سرم و دارو با سرمایه‌گذاری ریالی بیش از هزار میلیارد تومان و ارزی ۴۵ میلیون یورو توسط بخش خصوصی در گلپایگان و با هدف اشتغال ۷۵۰ نفر احداث  و فاز نخست آن در مدت ۱۵ ماه راه‌اندازی شود و وزارت صمت نیز از هیچ حمایتی در جهت راه‌اندازی این پروژه مهم دریغ نخواهد کرد.

احمد امام جمعه/گلپایگان

کدخبر: 837389 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟