برگزاری جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان اصفهان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/ صنعت اصفهان در کشور وضعیت منحصر به فردی دارد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ هفتمین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان یا حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رییس مجمع نمایندگان استان و سایر اعضا برگزار شد.

در این نشست دکترسیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با ابراز تأسف و تأثر بابت وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از زائران و هموطنان در این حرم شریف شد، بیان کرد: استان اصفهان ظرفیت منحصر به فردی در حوزه های مختلف در کشور دارد. در بسیاری از بزنگاه این استان نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

وی اظهار کرد: در آبان ماهی هستیم که در بیست و پنجمین روز آن، ۳۷۰ شهید در اصفهان تشییع و کاروان عظیمی در همان روز به جبهه حق علیه باطل اعزام شدند. اصفهان در کنار ظرفیت های ایثارگرانه در حوزه صنعت نیز وضعیت متفاوتی در کشور داراست هرچند که آن گونه که شایسته است از این استان پشتیبانی های لازم در سطح ملی صورت نگرفته است.

گفتنی است؛ بررسی عملکرد شبکه بانکی استان اصفهان نخستین دستور جلسه ای بود که در این نشست با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی مورد بررسی قرار گرفت.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که به اصفهان سفر کرده است با حضور در گلستان شهدای اصفهان با شهیدان هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کرد؛ سپس با حضور در استانداری اصفهان در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان حضور یافت.

داوود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی و صدیف بیک‌زاده، رئیس ستاد تسهیل کشور در این سفر وزیر اقتصاد را همراهی می‌کنند.

تخصیص ها کارآمد و عادلانه باشد

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی نیز در این نشست در خصوص تعطیلی برخی شعب و باجه‌ها بیان کرد: در این مورد از بانک مرکزی می‌خواهم در این راستا مخالفت‌های حوزه استان را بشنوند تا موضوعات بدون هماهنگی رقم نخورد. منابع بانکی متعلق به مردم است و اگر قصد جلب رضایت مردم را داریم نیاز است در کارآمدترین و عادلانه‌ترین شیوه تخصیص‌ها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: هدف و سعی من این است که مسائل را جلوی چشم مردم بگذاریم تا هزینه تخلف کردن برای متخلف افزایش پیدا کند و قصد داریم از نظارت مردم استفاده کنیم. اگر بخواهیم تخصیص کارآمد داشته باشیم، نیاز است اعتبارات به افرادی داده شود که نتیجه و کارآمدی بیشتر و بهتری دارند و در این زمینه همکاری لازم را خواهیم داشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: موافق افزایش اختیارات استان‌ها و پرسنل بانک‌های دولتی هستم و درخواست دارم معاونت بانک و بیمه وزرات اقتصاد، ظرف ۱٠ روز پیشنهادی برای اختیارات پرسنلی ارائه دهد تا بتوانیم این معضل را حل کنیم.  در حوزه تأمین منابع مالی برای طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری عقب‌ماندگی و انحراف زیادی داشتیم که ناشی از نگاه‌های مطرح در سیاست‌گذاری‌های کلان گذشته بود.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌گذاران کشور در سال‌های گذشته تصور می‌کردند در حوزه نظام بانکی نیازمند کلان ایده نظارت شده نیستیم، گفت: تصور این بود که اقتصاد با واگذاری به فعالان بهترین تصمیم را اتخاذ خواهد کرد اما نتیجه این نگاه رهاشدگی، نظام تخصیص اعتبار بی قواره در کشور شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اذعان کرد: امروز و در این نشست کارنامه قابل دفاعی از استان اصفهان مشاهده کردیم اما نیاز است باتوجه به سهم و پتانسیل این استان که از نمادهای چشم نواز و قابل احترام کشور در صنعت است بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی بر تخصیص کارآمد و عادلانه تاکید کرد و گفت: انتظار ما این است که تسهیلات کارآمد و به صورت عادلانه تخصیص یابد همان گونه که تا کنون در استان اصفهان اتفاق افتاده است.

بهمن راعی/ اصفهان

 

کدخبر: 837063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟