خبر خوش برای شاغلان و بازنشستگان استان های مرزی/ دیوان عدالت رای قبلی را شکست

به گزارش رکنا از کرمانشاه؛ محمد رشیدی در گفت و گو با خبرنگار رکنا اظهار کرد: اخیرا سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استناد رای دیوان عدالت اداری، دریافت حق منطقه جنگی شاغلان را غیرقانونی دانسته و طی بخشنامه ای به تمام ادارات و دستگاه های اجرایی از آنها خواسته بود این ارقام از دریافتی های آنها حذف شود.

وی افزود: با پیگیری های شخص دکتر قالیباف رئیس مجلس و نمایندگان و طی دیدار با رئیس دیوان عدالت اداری مقرر شد این موضوع مجددا بررسی شود.

دبیر هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه این مطالبه اصلی و حق کارکنان شاغل استان های مرزی درگیر جنگ بود، تصریح کرد: موضوع فوق العاده مناطق جنگی در اجرای ماده 91 قانون دیوان، امروز در هیات عمومی مطرح و با نقض رای قبلی مجددا فوق العاده مناطق جنگی به کارکنان شاغل در استان های مرزی غرب کشور پرداخت می شود.

رشیدی ادامه داد: این استان‌ها شامل کرمانشاه ، ایلام ، آذربایجان غربی ، کردستان ، خوزستان و بوشهر است.

وی با بیان اینکه این حکم برای جبران عقب افتادگی هاست گفت: برخی از شاغلان و متخصصان در مرکز کشور حضور دارند لذا برای جبران عقب افتادگی و استان های درگیر جنگ این مشوق داده شد تا متخصصان در این استان ها حضور پیدا کنند.

نماینده کرمانشاه در مجلس درخصوص حق منطقه جنگی بازنشستگان بیان کرد: مجلس در سال 99 پرداخت حق منطقه جنگی به بازنشستگان را تصویب و به تایید شورای نگهبان نیز رسید.

رشیدی عنوان کرد: بر این اساس مقرر بود از ابتدای سال 1400 این حق به بازنشستگان پرداخت شود اما متاسفانه سازمان برنامه و بودجه از پرداخت خودداری می کند.

دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: نمایندگان و بخصوص ریاست محترم مجلس پیگیر این موضوع هستند و بزودی مشکل آن رفع خواهد شد.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

کدخبر: 836367 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟