توسعه ۳ طرح پایین دستی آلومینا/ ایجاد پست برق در ناحیه صنعتی

به گزارش رکنا از خراسان شمالی، عبدالحسین قاضوی اظهار داشت: پروژه آلفا آلومینیوم با افزایش ظرفیت تولید ۲۵ درصدی یکی از طرح هایی است که پیگیری برای پرداخت تسهیلات در دست انجام است و با بهره برداری از این پروژه برای ۱۰ نفر شغل ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به عنوان بزرگترین پروژه تولید آلفا آلومینیوم در کشور ۴۰ هزار تن در سال ظرفیت تولید دارد.

قاضوی افزود: پروژه اکتیو آلومینا و فلورید آلومینوم هم که با مشارکت ۶۰ درصدی سرمایه گذار چینی در دست اجرا است از دیگر طرح های در حال ساخت است که بهره برداری از این طرح ها برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

ایجاد پست برق در ناحیه صنعتی 

وی نبود پست برق را عمده ترین مشکل صنایع شهرستان گرمه عنوان کرد و گفت: ناحیه صنعتی شهید محمدزاده در این شهرستان از داشتن پست برق محروم است و در این زمینه طرح ایجاد پست برق کلنگ‌ زنی شد و ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد.

فرماندار گرمه ادامه داد: ایجاد پست توزیع برق ناحیه صنعتی شهید محمد زاده این شهرستان از مصوبات سفر رییس جمهوری به استان است که با تحقق آن مشکل برق واحدهای تولیدی این ناحیه برطرف می شود.

وی اظهارداشت: تفاهم نامه لازم برای اجرای این طرح بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، شرکت برق منطقه ای و شرکت شهرک های صنعتی استان و استاندار به امضا رسیده است اجرا می شود.

فرماندار شهرستان گرمه تصریح کرد: در قالب این تفاهم نامه، ایجاد ۱۷ کیلومتر خط انتقال اجرا می شود و همچنین پست توزیع برق ۱۳۲ کیلوواتی با ظرفیت تولید ۲۲ مگاوات ایجاد خواهد شد و در این زمینه بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

وی معادن را ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه این خطه از خراسان شمالی دانست و گفت: گرمه قطب معدن مرمر و مرمریت است و تلاش داریم تا بخش معدن در شهرستان بیش از پیش فعال شود و ارزش افزوده آن نصیب مردم شود.  

اجرای فاز دوم شمش منیزیم

قاضوی درباره اجرای واحد شمش منیزیم در این شهرستان گفت: این طرح با ظرفیت یک هزار تن در سال در ناحیه صنعتی شهید محمدزاده شهرستان گرمه در حال اجرا است و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  

وی با بیان اینکه این طرح با ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجرا است افزود: این تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و بخش خصوصی برای تکمیل واحد تولیدی شمش در این شهرستان سرمایه گذاری شد.

فرماندار شهرستان گرمه با بیان اینکه این پروژه تا یک سال آتی به بهره برداری می رسد تصریح کرد: این واحد صنعتی در زمینی به مساحت پنج هکتار و هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع سوله ایجاد خواهد شد که با بهره برداری از این طرح برای ۸۰ نفر اشتغال ایجاد می شود؛ با اجرای فاز دوم این پروژه، توان تولید شمش منیزیم به ۱۲ هزار تن در سال خواهد رسید.

مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و پنج کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع بوده که در سال ۱۳۸۰ به بهره‌برداری رسیده است.

کدخبر: 835019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
امیرحسین ذکاء
آیا این خبر مفید بود؟