لوازم خانگی در صدر قاچاق کالا/ رشد 20 درصدی پرونده های قاچاق در کرمانشاه

به گزارش رکنا از کرمانشاه؛ جلال عزتی اظهار داشت: تعداد پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در استان کرمانشاه طی ۶ ماهه اول سال جاری ۲ هزار و ۲۱۳ فقره بوده است و نسبت به ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ که تعداد آن یک هزار و ۸۴۸ پرونده بوده، رشد ۲۰ درصدی داشته است.

وی افزود: پس از شناسایی قاچاقچیان و ورود پرونده قاچاق به تعزیرات طبق مفاد احکام اجرایی حکومتی با متخلفان برخورد می‌شود.

معاون قضائی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه و یا شعب مبارزه با قاچاق کالا و ارز با سازمان تعزیرات همکاری لازم و کافی را دارند.

عزتی ادامه داد: برای متخلفان و قاچاقچیان کالا و ارز جریمه‌هایی همچون جزای نقدی، ضبط کالا، ضبط خودرو حامل قاچاق و محکومیت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اقدامات مناسب تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیان کرد: اعزام گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی و پلیس امنیت اقتصادی نظارت و کنترل بر قاچاق را افزایش داده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نظارت بر بازارچه‌های مرزی، تشدید کنترل بر ورود و صدور کالا و وجود شعب گلوگاهی استان کرمانشاه از اقدامات مناسب برای مبارزه با قاچاق بوده است.

معاون قضائی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیشترین کالاهای قاچاق در استان کرمانشاه لوازم خانگی، پوشاک و سیگار و دستگاه ماینر بوده است، گفت: میزان محکومیت پرونده قاچاق در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰
۸۰۴ میلیارد ریال بوده است.

عزتی در پایان تاکید کرد: شماره تلفن سه رقمی ۱۳۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ تعزیرات حکومتی برای گزارش تخلفات آماده پاسخگویی به همشهریان است.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 834305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟