آمادگی حضور بانوان گیلانی در ورزشگاه ها را داریم / هیچ ورزشگاهی به بخش خصوصی واگذار نمی شود

به گزارش رکنا از گیلان؛ جهانبخش آرمان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان گیلان ضمن تبریک این ایام به تمام جامعه ورزشی و ورزش دوستان استان گفت: هفته تربیت بدنی و ورزش از 26 مهر با شعار«ورزش، حال خوب و ایران قوی» در کشور شروع خواهد شد و در این هفته 445 برنامه فرهنگی ورزش و 8 طرح عمرانی در استان گیلان صورت خواهد گرفت. 

جهانبخش+آرمان

 

جهانبخش برنامه های مهم و محوری هفته تربیت بدنی در استان گیلان را به شرح زیر ارائه داد: گلباران مزار شهدا و دیدار خانواده شهدا و پیشکسوتان ورزشی استان،  دیدار با نماینده ولی فقیه و حضور یکپارچه جامعه ورزش استان در نمازعبادی و سیاسی جمعه، نشست شورای عالی ورزش به ریاست استاندار گیلان، دیدار با اعضای شورای تامین فرمانده سپاه و نیروی انتظامی، کارخانه های تولید محصولات ورزشی و حل مشکلات این تولید کنندگان، اهدا خون جامعه ورزشی در همه شهرستان ها و در ورزشگاه عضدی رشت، برگزاری آیین پهلوانی و دستگیری از افراد بی بصاعت توسط خیرین ورزش و تهیه  حداقل  400 بسته نوشت افزار برای 400 دانش آموز کم بضاعت یا بی بضاعت، استعداد یابی رایگان  پایه در پایگاه قهرمانی با مدرن ترین دستگاه ها توسط کارشنایان، ویزیت رایگان توسط هیئت ورزش پزشکی در طول هفته در تمام شهرستانها برای عموم مردم بخصوص ورزشکاران، دیدار جامعه ورزش از پیشکسوتان و حادثه دیدگان ورزش استان که این برنامه ها در تمام سطح استان برگزار خواهد شد. 

وی از بهره برداری 445 برنامه در کل استان توسط هیت های ورزشی و ادارات ورزش استان و همچنین طرح های عمرانی در سطح استان با هزینه 33 میلیارد تومانی با تمرکز بر روستا ها خبر داد و گفت: از جمله این طرح ها، افتتاح چمن مینی فوتبال در لوشان، افتتاح سالن شهید ساغری لوشان  که مخروبه ای بیش نبود، افتتاح سالن مجهز و به روز ورزشهای باستانی لنگرود،  چمن مصنوعی تختی سیاهکل در شهرستان سیاهکل، باسازی و افتتاح سالن کشتی لنگرود که مخروبه شده بود، افتتاح خانه جوان شهرستان  ماسال، افتتاح استخر بخش خصوصی در آستارا که کمک و تسهیلات خوبی به سرمایه گذار داده شده است. 

آرمان با اشاره به صعود 4 باشگاه استان گفت: باشگاه های صعود کننده نیازمند حداقل امکانات زیر ساختی و استاندار  هستند و در این حوزه زمین ملوان بندر انزلی انرژی و هزینه ی زیادی را بر ما متحمل کرد و رساندن ورزشگاه انزلی در این مدت محال بود ولی با کار جهادی و اراده جمعی و همت استان در کمتر از دو ماه کار با هزینه 20 میلیارد تومانی، این مهم انجام شد. 

ورزش و جوانان گیلان

آرمان با تاکید بر تامین زیر ساختها در ورزشگاه های استان گفت: در حال حاضر چمن ورزشگاه عضدی  از چمن های طبیعی مدرن دنیا خواهد بود و با  مدرن ترین تجهیزات  در طول سال گرما و دمای چمن کنترل می شود. 

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان با تاکید بر اینکه اولویت استفاده از اماکن ورزشی با ورزش های تخصصی است گفت : بنده به هیچ وجه به بخش خصوصی اجاره نمیدهم و در حوزه  ورزش همکانی و کارکنان و محلات و... فصای مناسبی در اختیارشان قرار خواهد گرفت و همچنین هیئت ورزشی که بود و نبودش ارزشی نداشته باشد حذف می شود. 

وی با اعلام این خبر که تمام سالن های حجاب استان در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت گفت: ما هر چه سالن ورزش بانوان در سطح گیلان که توسط آقایان گرفته شده بود را برای استفاده بانوان برگرداندیم. 

آرمان با اشاره به عدم زیر ساخت مناسب در استان گفت: برای ما پروژه های  بالای 60 درصد در اولویت هستند و در حال حاضر  حدود 30 مورد پروژه اولویت دار در سطح استان داریم که حتی با اتمام و تکمیل این پروژه ها باز هم پاسخگوی نیاز ورزش استان گیلان نخواهیم بود. 

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 834016 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟