کانال فروش فیلترشکن کلاهبردار از آب درآمد!/پلیس فتا اصفهان وارد عمل شد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: درپی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب آن ها توسط فردی ناشناس که در تلگرام با تبلیغ و فروش VPN از آنها کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان مشخص گردید متهم به بهانه دریافت وجه جهت خرید نرم افزار فیلتر شکن ، خریداران را به درگاه جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها کرده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: با انجام اقدامات هوشمندانه و تخصصی مأموران این پلیس ،متهم که با راه اندازی کانال تلگرامی اقدام به کلاهبرداری از افراد کرده بود شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در منزلش دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، همچنین برخی تبلیغات کذب که کاربر را تحریک به نصب این برنامه‌ها بر روی گوشی خود می کند، باعث به سرقت رفتن اطلاعات بانکی کاربر می‌شود به نحوی که این امر باعث افزایش وقوع برداشت‌های غیر مجاز بانکی شده است.

بهمن راعی /اصفهان

کدخبر: 832433 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟