اجرای 30 طرح در الگوی کشت ابلاغی در اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل؛ نادر تقی زاده   در گردهمایی مدیران کل امور مالی جهاد کشاورزی استان ها با اشاره به رونمایی از طرح الگوی کشت در کشور و قرار گرفتن تولید ۳۰ محصول در قالب‌های حمایتی و هدایتی این طرح گفت: تولید این محصولات نیازمند حمایت و پشتیبانی مالی توسط همه ارکان تولید کشاورزی در کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در استان اردبیل تولید محصولاتی مثل گندم، دانه های روغنی و نیز محصولات علوفه‌های در طرح الگوی کشت قرار گرفته و روش‌های حمایت و پشتیبانی مالی و تامین منابع اعتباری برای اجرای موفق این طرح در گردهمایی امروز بررسی می شود.

وی با تشریح توانمندی استان اردبیل در عرصه کشاورزی، تولید چهار درصد محصولات مورد استفاده ایران در این استان را افتخاری برای جامعه تولیدکنندگان کشاورزی استان دانست و بیان کرد: استان اردبیل به رغم بروز خشکسالی جدی در منطقه، امسال با خرید ۲۳۹ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به ارزش ۲۷ هزار میلیارد ریال در رتبه هفتم استانی تولید گندم کشور قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اشتغال ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت استان در بخش کشاورزی و اختصاص بیش از ۳۳ درصد سهم اشتغال استان به بخش کشاورزی اظهار کرد: این استان در تامین امنیت غذایی داخل استان و نیز تامین امنیت غذایی کشور سهم عمده‌ای دارد که باید حمایت مالی از تولید کنندگان آن نیز انجام شود.

وی کارشناسان جهاد کشاورزی را سربازان امنیت غذایی کشور دانست و اضافه کرد: همه فعالان این عرصه در بخش تولید و ستاد، نیازمند پشیبانی و حمایت هوشمندانه هستند.

مولاخواه/اردبیل

کدخبر: 832408 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟