702 ایثارگر در قزوین استخدام شدند/ تبدیل وضعیت استخدامی 640 نفر در نهادهای دولتی

به گزارش رکنا از قزوین؛  سمیه اسمعیلی مدیرکل، معاونان و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ شهر قزوین دیدار کردند.

در این دیدار، اسمعیلی عملکرد 6 ماه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین را تشریح کرد و گفت: یکی از برنامه‌های این نهاد اجرای طرح سپاس دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران است که در این دیدارها ضمن احوالپرسی و دلجویی این قشر معظم جامعه از مقام والای آنها تجلیل می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: در 6 ماه سال جاری، با 3 هزار و 479 خانواده شهید دیدار انجام شده که در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

وی به تماس تلفنی با جامعه هدف بنیاد قزوین با اولویت ساکن در مناطق دور افتاده، مهاجرین و سالمندان اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده، کارکنان بنیاد با 3 هزار و 3 خانواده ایثارگر تماس تلفنی برقرار کردند.

اسمعیلی با اشاره به صندوق قرض‌الحسنه شاهد منطقه قزوین گفت: 267 میلیارد و 72 میلیون ریال به 668 نفر از اعضای این صندوق در 6 ماه نخست سال جاری پرداخت شده است.

اسمعیلی افزود: طی 6 ماه سال جاری در جهت رفع مشکلات بیکاری جامعه هدف بنیاد استان قزوین، تسهیلات اشتغال به 36 ایثارگر به مبلغ  37میلیارد و 850 میلیون تومان و تسهیلات بانک دی قرض‌الحسنه به یکصد و 36 ایثارگر به مبلغ یک میلیارد و  90 میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین یکصد و 2 ایثارگر طبق سهمیه استخدام 25 درصد در دستگاه‌های اجرایی استخدام و 640 ایثارگر شاغل در نهادهای دولتی تبدیل وضعیت شده و استخدام شدند.

این مقام مسئول خانه‌دار شدن ایثارگران را از دیگر برنامه‌های بنیاد برشمرد و گفت: بنیاد 700 ایثارگر را برای دریافت وام مسکن به بانک‌های مختلف استان قزوین معرفی کرده که جمع اعتبار آن مبلغ یکصد و 80 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: همچنین بنیاد جهت مناسب‌سازی مسکن 22 ایثارگر که منزل نامناسب داشتند را با اعتبار یکصد و 20 میلیون تومان و تعمیرات مسکن تعداد یکصد و 83 ایثارگر را به مبلغ 9 میلیارد و پانصد میلیون تومان به بانک‌ها معرفی کرده است.

اسمعیلی همچنین ضمن ارائه آماری از گلزارهای شهدای بازسازی شده، بیمه‌های همگانی و تکمیلی جامعه هدف، کمیسیون‌های پزشکی (درصد، حق پرستاری، اشتغال و ماده 15)، اعزام کادر درمان به درب منزل ایثارگران و پیک سلامت، تجهیزات پزشکی و ارتز و پروتز، اردو، پایش سلامت ویزیت در منزل والدین شهدا، همسران شهدا و کلیه جانبازان بالای 50 درصد، ورزشی، مراسم و یادواره‌های شهدا، خاطره‌نگاری، آمار دانشجویان و دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر، ساخت مستند شهید ابوترابی، تولید محتوای رسانه‌ای (در شبکه اجتماعی و سایت)، مراجعان حضوری، تماس 1616، ملاقات عمومی، خدمات اینترنتی، ساماندهی گلزارهای شهدا و اعتبارات آن، روند ارائه خدمات یاد شده را طی 6 ماهه سال جاری مطلوب ارزیابی کرد.

کدخبر: 831734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟