ویزیت رایگان 700بیمار در مناطق محروم یزد / اجرای طرح نذر آب در مناطق کویری

به گزارش رکنا از یزد؛ دکتر محسن حرازی زاده اظهار داشت: این تیم درمانی و پزشکی متشکل از متخصصین اطفال ، قلب و عروق ، ارتوپدی ، داخلی و پزشک عمومی ، مشاور و روانشناس، ماما  وتعدادی از اعضا داوطلب و جوانان در قالب «تیم سحر» به منظور ارائه خدمات بشردوستانه بصورت کاملا داوطلبانه در این طرح شرکت کردند.

وی گفت : تیم پزشکی هلال احمر یزد در پایان فعالیت خود در مجموع  بیش از 700 نفر از مردم شهرستان های مروست و خاتم را به صورت رایگان ویزیت نمودند.

دکتر حرازی زاده از انجام 716 ویزیت و توزیع داروی رایگان بین مراجعه کنندگان خبر داد و افزود: از این تعداد 132 بیمار از خدمات پزشک داخلی، 93 نفر از پزشک عمومی، 133 نفر پزشک اطفال ، 51 نفر پزشک قلب و عروق ، 147 نفر پزشک ارتوپد ، 33 نفر ماما و 127 نفر مشاوره و روانشناس بهره مند شدند.

وی  ادامه داد: توزیع تعدادی بسته بهداشتی ، 300 کیلو برنج و 60 بسته لوازم التحریر به ارزش ریالی بیش از 372 میلیون ریال بین نیازمندان و استقرار دو تانکر 10000 لیتری و 1 تانکر 1000 لیتری و اهدای مقداری کاشی و سرامیک و تجهیزات سرویس بهداشتی توسط خیرین از دیگر خدمات این کاروان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : در کنار طرح نذر آب اجرای طرح نیابت با حضور مسئولین هلال احمر استان و شهرستان خاتم و نماینده بنیاد شهید ، دیدار با یک خانواده شهید در مروست و دو خانواده شهید و جانباز در خاتم صورت گرفت و از این عزیزان تقدیر به عمل آمد.

حرازی زاده خاطرنشان کرد : علاوه بر این خدمات، تیم روانشناس و مشاوره  با برگزاری کارگاه های آموزشی ارتباط خانواده با فرزندان و مشاوره خصوصی با چندین خانواده به ارائه خدمات پرداختند. به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد، کاروان‌های پزشکی هلال‌احمر در روستاهای محروم به‌صورت دوره‌ای به این روستاها همچنین روستاهای محروم دیگر سرکشی می‌کنند تا ادامه درمان اهالی این مناطق را پیگیری کنند.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 831587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟