گرانفروشان گوشت مرغ در قزوین نقره داغ شدند/ جریمه میلیاردی و پلمپ در انتظار متخلفان است

به گزارش رکنا ازقزوین؛ علیرضا حسن پور با بیان این خبر، گفت: در نیمه نخست سالجاری به ۱۱۶ فقره تخلف در زمینه عرضه مستقیم گوشت مرغ به دلیل عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و گرانفروشی رسیدگی شد و متخلفان به پرداخت بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی افزود: با توجه به وضعیت بازار و شرایط معیشتی مردم، تعزیرات حکومتی با همکاری دستگاه های همسو و متولی در قالب گشت های مشترک، نظارت بر بازار به ویژه کالاهای اساسی مانند گوشت مرغ تشدید نموده است.

این مسوول، پرونده های تخلف مرغ داری ها در نیمه اول سال را ۸ فقره برشمرده گفت: متخلفات به دلیل عرضه خارج از شبکه و انتقال به بیرون استان به پرداخت بیش از ۷ میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده اند.

مدیرکل تعزیرات قزوین یادآور شد: مرغداری ها موظف به رعایت مقررات و دستورالعمل هایی که سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی و سازمان صمت استان برای کنترل و نظارت بر مرغ اعلام کرده اند می باشند، در صورت عدم رعایت مقررات فوق، تعزیرات حکومتی بر اساس اختیارات ویژه اعطایی سران قوا به پرونده های متشکله به سرعت رسیدگی کرده، علاوه بر جریمه نقدی با پلمپ واحد تولیدی و نصب پلاکارد با متخلفان قاطعانه برخورد خواهد کرد.

لیلا بیگدلی/ قزوین

کدخبر: 831488 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟