ضریب نفوذ گازرسانی خانوار در ایوان حدود 100 درصد است

به گزارش رکنا از ایلام ؛ محمود کشاورز در مراسم تکریم و معارفه رؤسای جدید و سابق گاز ناحیه ایوان با اعلام این خبر، افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان ایوان دارای ۶۷ روستا می باشد که تاکنون ۵۵ روستای آن گازدار و طرح گازرسانی روستای سرتنگ در دست اجرا و روستای روان نیز در برنامه آتی این شرکت قرار دارد و ۱۰ روستای دیگر شهرستان فاقد توجیه از لحاظ سرانه هزینه گازرسانی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۸۱۰ خانوار در مناطق شهری و روستایی این شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۹۳ خانوار شهری و ۴ هزار و ۲۰۳ خانوار روستایی می باشند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۲ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع در مناطق شهری و روستایی ایوان اجرا شده است، گفت: ۱۰ روستای نسار هلشی، چشمه مرو، پلیه تعل، توه­سیه، میان، گاومیشان، گیلانه، زیچ، شارزول و سیاه­گل در این شهرستان فاقد توجیه گازرسانی هستند که در صورت تأمین اعتبار از سوی شرکت ملی گاز ایران این روستاها نیز در دستور کار گازرسانی قرار خواهند گرفت.

حجت اله اکبری با بیان اینکه عملکرد شرکت گاز استان در گازرسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته این شهرستان قابل تقدیر و قدردانی است، افزود: ضریب نفوذ گازرسانی خانوار در مناطق شهری و روستایی این شهرستان به ترتیب ۱۰۰ و ۹۹ درصد است.

وی اظهار داشت: برخی مناطق روستایی این منطقه بدلیل کم بودن تعداد خانوار و صعب­ العبور فاقد توجیه گازرسانی هستند که انتظار می رود که شرکت گاز استان در برنامه های آتی خود قرار دهد تا گامی در راستای محرومیت ­زدایی برداشته شود.

کوثر موسوی/ ایلام

کدخبر: 830964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟