اخبار جدید از مسکن ملی مبارکه / پیشرفت 40 درصدی 150 واحد از طرح نهضت ملی مسکن + جزئیات

به گزارش رکنا از اصفهان؛ حسین صفری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه در خصوص مجموعه اقدامات بعمل آمده در نیمه اول سالجاری در حوزه های مختلف کاری این اداره اظهار داشت: در حوزه نهضت ملی مسکن بررسی وضعیت بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ متقاضی از لحاظ سابقه واگذاری دولتی (از سامانه جامع املاک و مستغلات)، استعلام سابقه مالکیت از اداره ثبت اسناد و املاک و استعلام تسهیلات بانک مسکن انجام پذیرفت.  

 وی با اشاره به بررسی وضعیت و اصلاح فرم ج بیش از یکهزار و ۶۰۰ متقاضی اذعان داشت: این افراد بعضاً یا به دلیل اینکه در گذشته در طرح مسکن مهر ثبت نام نمودند و بنا به دلایلی ثبت نامشان منجر به واگذاری مسکن نشده است فرم ج آنان قرمز باقیمانده و یا به دلیل تشابه اسمی و عدم تشخیص سامانه قرمز شده است، که پس از مراجعه به این اداره اقدامات لازم در این خصوص بعمل آمد.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه با بیان اینکه تعداد ۱۵۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: بمنظو تامین زمین جهت اجرای این طرح،  قطعه زمینی با مساحت تقریبی ۱۵ هکتار از اراضی جنب مسکن مهر دیزیچه به این امر اختصاص شده که مراحل تفکیک و مصوبه شورای مسکن در دست اقدام است.  

 وی درخصوص آخرین وضعیت احداث راه‌های شهرستان مبارکه  بیان داشت: درحال حاضر پروژه احداث باند دوم محور مبارکه – بروجن به طول ۲۸ کیلومتر با ردیف اعتبار ملی در دست اجرا است.  

صفری با اشاره به اینکه طرح جامع شهر مبارکه در دست بازنگری است گفت: جلسات کمیته کارشناسی این طرح به پایان رسیده و در مرحله تصویب قرار دارد.  

وی افزود: طرح‌های تفصیلی شهرهای زیباشهر، طالخونچه، کرکوند و دیزیچه در دست تهیه و اقدام است.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه عنوان کرد: مطابق با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان دو قطعه زمین با کاربری اداری به مساحت ۷۰۰ مترمربع به دستگاه‌های اجرایی شهرستان، ۱۲ قطعه با کاربری تجاری به مساحت  ۳۰۰ مترمربع و دو قطعه زمین با کاربری صنعتی به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع واگذار شد.  

 وی بیان داشت: در راستای حفاظت از اراضی ملی شهرستان مبارکه با تلاش و همت عوامل یگان حفاظت اراضی تعداد دو مورد حکم قطعی قضایی و خلع ید به مساحت پنج هزار و ۴۰۰ مترمربع اجرا و شش فقره رفع تصرف فوری جمعاً به مساحت ۷۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع انجام شد.  

بهمن راعی/اصفهان

کدخبر: 830658 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟