گازرسانی به روستاهای زردلان گرمسیر و سرد‌سیر در ۳ فاز در حال اجرا است

به گزارش رکنا از ایلام؛ محمود کشاورز در جلسه با فرماندار شهرستان هلیلان افزود: در فاز اول روستاهای بهاره‌دول، روبره، تورم، کله‌گه، سرچلوسگان علیا و سفلی، بیشی، پیاز‌‌آباد، پیامن‌علیا و سفلی، سول‌آباد، بن‌جوب پیامن، سرویان، گولاب، بانقلا، چاله‌چاله، کپرگه، دم‌زرد، شهنیار و کشور گازدار می‌شوند که هم اکنون پیمانکار در حال اجرای کار بوده و کار گازرسانی به این روستاها هم‌اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار داشت: پیمانکار گازرسانی به روستاهای زردلان سردسیر شامل پاتخت، شاهران، سیرکانه، گلدره، میدر علیا و سفلی، چنار آباد، باغ، چاله‌خشک در قالب فاز دوم انتخاب شده و هم اکنون در حال انجام کارهای قبل از اجرا و تجهیز کارگاه می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: در اواخر شهریور ماه سال جاری برای گازرسانی به ۲ روستای ورمله و داربید، پیمانکار انتخاب و در حال انعقاد قراردارد می‌باشد که در قالب فاز سوم عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای باقیمانده هلیلان انجام خواهد شد. کشاورز با بیان اینکه شهرستان هلیلان دارای یک شهر و ۶۳ روستا می باشد، گفت: از این تعداد یک شهر و ۳۲ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و ۳۱ روستای دیگر در دست اجرا است. مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۱ درصد جمعیت روستایی این شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: با گازرسانی به این تعداد روستا ضریب نفوذ گازرسانی در مناطق شهری و روستایی هلیلان ۱۰۰ درصد خواهد شد. کشاورز با بیان اینکه در صورت نداشتن معارضین محلی، تلاش می‌شود این ۳۱ روستای باقیمانده امسال و سال آینده گازدار شوند، اظهار داشت: تلاش می‌شود در کمترین زمان‌ممکن این تعداد روستا گازدار شوند تا گامی در راستای محرومیت زدایی منطقه برداشته شود.

IMG-20221004-WA0000

همچنین فرماندار شهرستان هلیلان از تلاش و پیگیری مسئولان شرکت گاز استان در عملیات گازرسانی به روستاهای محروم زردلان گرمسیر و سردسیر قدردانی کرد. کورش عیوضی با بیان اینکه انتظار می‌رود که پیمانکاران همزمان در چند اکیپ کار گازرسانی را انجام دهند، افزود: پروژه گازرسانی به مناطق مختلف زردلان باید تحت نظارت کارشناسان مربوط و طبق برنامه زمانبندی تعریف شده به اتمام برسد تا شاهد رضایتمندی آحاد مختلف مردم باشیم.

وی اظهار داشت: فرمانداری شهرستان و بخشداری جزمان برای رفع مشکلات معارضین محلی آمادگی کامل دارد و در این زمینه جای هیچگونه نگرانی نیست. فرماندار هلیلان از تلاش مجموعه شرکت گاز استان برای گازرسانی به مناطق شهری و روستایی این شهرستان قدردانی کرد و اظهار داشت: خدمات شرکت گاز استان در اقصی‌نقاط این شهرستان برای جامعه هدف قابل لمس است.

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 830469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟