سایت نگهداری سگهای خیابانی در هشترود ایجاد می شود

به گزارش رکنا از هشترود؛  مهدی پورصادق در این باره  گفت؛ بدلیل هزینه بالا ، زنده گیری و نگهداری سگهای بلاصاحب برای شهرداری ها مقدور نیست و هیچ یک از شهرداری ها نه ساختار و نه زیر ساخت را برای نگهداری این حیوانات آماده نکرده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه جمعیت سگهای بلاصاحب و ولگرد روز به روز در حال افزایش است و زنده گیری سگها هم طبق بخشنامه در دستور کار است، لذا اگر فرمانداری در ساخت سایت نگهداری سگهای بلاصاحب کمک کند با زمینی که شهرداری در اختیار دارد  می شود با ایجاد یک سایت نگهداری از این سگها ،و  هر چه قدر هم که زنده گیری شود در آن محل نگهداری کرد.

شهردار هشترود ادامه داد: در شهرهای دیگر اقدام به ساخت چنین مکان‌هایی کرده اند و سگهای جمع آوری شده را در آن محل به صورت جداگانه نگهداری می کنند و اکثرا هم غذای این حیوانات از طریق مردم و سازمان های مردم نهاد فراهم می شود و آنها مشتاقانه برای این سگها غذا تهیه می کنند.

متذکر شد: اخیرا نامه ای مبنی بر تشکیل کارگروه مرکزی، استانی و شهرستانی که به شهرداری ارسال شده است در آن نامه مشخص شده است که می‌خواهند کمکی برای شهرداری ها برای این کار بکنند و  ما در اولین جلسه ای که  هفته آینده در همین مورد برگزار می کنیم این موضوع را بررسی می کنیم تا انشالله بتوانیم این سایت را در هشترود ایجاد نماییم.

اسماعیل رحیمی / هشترود

کدخبر: 830074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟